Giro Di Remco #25. Johan Museeuw: "Evenepoel kan gaan crossen of op piste rijden, maar sturen zal altijd minpunt blijven”

GiroDe laatste Giro Di Remco. Evenepoel kwam gisteren ten val en stapte uit de Ronde van Italië. “Ik vrees dat dalen altijd zijn minpunt zal blijven”, aldus Johan Museeuw.

3 reacties

  • louis meuleman

    2 maanden geleden
    Ik vrees dat Johan gelijk heeft je moet op heel jonge leeftijd dit aanleren en daar Remco ook bijna nooit in een peloton heeft gereden zal dit een probleem kunnen worden
  • Peter Allaerts

    2 maanden geleden
    Thibaut Pinot was ook een angsthaas in afdalingen en kon dit voor geen meter. Hij heeft op een gegeven moment ook bijschaaflessen gekregen door mensen uit de gemotoriseerde snelheidssporten en dergelijke. Het is geen krak geworden maar hij is wel enorm veel beter geworden. Remco is enorm leergierig en ambitieus dus zie ik niet in waarom hij zijn niveau niet kan optrekken naar een hoogte waar ze hem er niet meer gaan afrijden. Hij moet niet kunnen wegrijden alleen kunnen volgen.
  • André Christiaens

    2 maanden geleden
    Mister Roger had dit al gezegd Johan, wie kon Roger evenaren in elk onderdeel, weg-cross en piste, dat was zijn broer Eric, dat Roger eens zegt hoe vele malen hij gevallen is tijdens zijn renners loopbaan, ik denk dat je aan geen 3 maal komt. Een ronde wedstrijd kan je alleen in België winnen, hier zijn geen afdalingen zoals Frankrijk -Spanje en Italië en kan je dat niet dalen win je nooit. Van Impe kon klimmen en dalen en won de ronde.
  1. Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersomstandigheden: hoe zwaar was de koninginnenrit door de Dolomieten normaal gezien?
    Giro
    1

    Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersom­stan­dig­he­den: hoe zwaar was de koningin­nen­rit door de Dolomieten normaal gezien?

    5.700 hoogtemeters volgens de ene bron, meer dan 5.500 volgens de andere. De Dolomietentocht van Sacile naar Cortina d’Ampezzo had dé koninginnenrit in deze Giro moeten worden. Veel zwaarder komen ze niet, maar het weer besliste er anders over. Bernal, Evenepoel en co leggen nu nog een tocht van 155 kilometer af, met daarbij twee stevige cols: La Crosetta en de Passo Giau. De Passo Pordoi en Passo Fedaia werden geschrapt.
  2. Giro Di Remco #21. “Deze rit moet Evenepoel in principe beter liggen dan de steile Zoncolan”
    Play
    Giro
    1

    Giro Di Remco #21. “Deze rit moet Evenepoel in principe beter liggen dan de steile Zoncolan”

    Klimmen, klimmen en nog eens klimmen. Het Giro-peloton stond met de Dolomietentocht van Sacile naar Cortina d’Ampezzo normaal gezien voor dé koninginnenrit in deze Ronde van Italië, maar het noodweer besliste er anders over. In Giro Di Remco blikken we vooruit naar wat nog steeds een zware beproeving voor Evenepoel en co wordt. We genieten ook nog even na van de ritzege van Victor Campenaerts gisteren.