Giro di Remco #18. Thijs Zonneveld over Evenepoel en de Zoncolan: “Hij moet voor z'n eigen tempo kiezen”

GiroNieuwe hoogdag in de Giro. De veertiende etappe voert naar de gevreesde Monte Zoncolan, één van de zwaarste cols van Europa. Wat kan Evenepoel in het hooggebergte? In een nieuwe aflevering van Giro di Remco zoeken we met Maxim Goethals en Thijs Zonneveld naar het antwoord: “Dit is een goed leermoment om te kijken wat hij kan op zo'n beklimming na een halve Giro.”

9 reacties

  • Marc De Baerdemaeker

    1 jaar geleden
    Ik heb de indruk dat bepaalde personen hier kritiek geven en weinig van wielrennen afweten. Wat hadden jullie gedacht dat iemand met zo een korte voorbereiding en geen wedstrijdritme in de benen de Giro kon winnen? Als die een normale voorbereiding heeft eindigt hij een stuk dichter. Volgend jaar zal al heel wat beter zijn.
  • Peter Nols

    1 jaar geleden
    De meest blinden zullen nu toch ook wel gezien hebben dat Evenepoel geen rittenkoers van 3 weken aan kan. En het hooggebergte moet nog komen. Op naar de volgende kandidaat tourwinnaar, en ja er zijn er betere in aankomst.
  • Jan Gijsen

    1 jaar geleden
    Weer door het ijs gezakt. Maandag komt de mokerslag - hopelijk kan hij de groupetto volgen... Zijn morfologie kan dit niet aan . Heeft 10 kg meer spieren nodig op de juiste plaats. Dat zal hem ook helpen afdalen want hij daalt als een strijkijzer.
  • Jacques Heirman

    1 jaar geleden
    Hij kan inderdaad als de beste rijden..maar dat is hij momenteel niet in de Giro, is voor een groot stuk te danken aan de media overroepen tot en met, met een te zware druk op de schouders Van Van Evenepoel. Knap werk jongen.
  • wim rooyakkers

    1 jaar geleden
    Mokerslag ,eigen tempo?de man met de hamer zal vandaag toeslaan.
  1. Een ongeval door de laaghangende zon: wie is aansprakelijk bij een kop-staartbotsing?
    Independer

    Een ongeval door de laaghangen­de zon: wie is aansprake­lijk bij een kop-staartbot­sing?

    Het is je ongetwijfeld al opgevallen tijdens het autorijden: de zon hangt tegenwoordig een pak lager dan tijdens de zomerperiode. Dat vermindert bij momenten serieus de zichtbaarheid van de weg. Koppel dit aan het drukke spitsverkeer en het risico op een kop-staartbotsing in de file is nu een stuk hoger. Ben jij betrokken bij zo'n ongeval? Dan is het soms lastig te bepalen wie er aansprakelijk is voor de schade. Independer.be zet daarom 4 mogelijke kop-staartbotsingen op een rij.