'Giro Di Remco’ #1. Welke Belgen kunnen uitblinken en hoe kijkt onze man in het spoor van Evenepoel naar zijn situatie? “Morgen is meteen een referentie”

GiroMorgen is het zover: de start van de Ronde van Italië. Dus trappen wij vandaag af met de ‘Giro Di Remco’, waarin Stijn Vlaeminck en Jonas Decleer drie weken lang elke ochtend vanaf 8u klaarstaan om het belangrijkste Giro-nieuws aan u mee te geven. 

13 reacties

  • Jan Van Rompaey

    2 maanden geleden
    Zonder competitie zal het hem niet lukken. Of is hij een wonderkind ?
  • Diego Pepre

    2 maanden geleden
    37% van de mensen geeft Remco op als winnaar in de HLNpoll. Ik hoop het uiteraard ook maar normaal niet mogelijk na een comeback van 8 maand en eerste grote ronde ooit. Groot verschil met kleinere rondes. Als hem Giro nu toch al zou winnen, zou dit fenomenaal zijn, zelfs voor Remco.
  • Julien Tijtgat

    2 maanden geleden
    Ik vind dat in de media ze Remco veel te veel ophemelen,en dat er nog vele andere goede renners zijn die kunnen winnen.Dus daarom blijf met uw 2 voetjes op de grond a.u.b.
  • Pat Vanbeveren

    2 maanden geleden
    Als hij de giro uitrijdt, en niet hervalt in zijn blessure ben ik al een gelukkig man. Winnen is wat mij betreft voor volgend jaar.
  • Ivan Smissen

    2 maanden geleden
    Onze nieuwe Merckx! Eindelijk! We wachten al zo lang op hem. Vijfenveertig jaar trokken we door de woestijn, maar nu is hij er, de heiland!
  1. Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersomstandigheden: hoe zwaar was de koninginnenrit door de Dolomieten normaal gezien?
    Giro
    1

    Stevigste bergrit van de laatste vijf jaar ingekort door helse weersom­stan­dig­he­den: hoe zwaar was de koningin­nen­rit door de Dolomieten normaal gezien?

    5.700 hoogtemeters volgens de ene bron, meer dan 5.500 volgens de andere. De Dolomietentocht van Sacile naar Cortina d’Ampezzo had dé koninginnenrit in deze Giro moeten worden. Veel zwaarder komen ze niet, maar het weer besliste er anders over. Bernal, Evenepoel en co leggen nu nog een tocht van 155 kilometer af, met daarbij twee stevige cols: La Crosetta en de Passo Giau. De Passo Pordoi en Passo Fedaia werden geschrapt.