Ludwig takelt in Gent zowel onder de naam Lybaert als D&S.
Volledig scherm
Ludwig takelt in Gent zowel onder de naam Lybaert als D&S. © Wannes Nimmegeers

Stad verhoogt takeltarieven maar takelaar is de klos: “De mensen noemen mij plots een geldwolf”

Gent had al de hoogste takelprijzen en vanaf volgend jaar gaan die nog fors omhoog, van 260 naar 315 euro. De bekende Gentse takelaar Ludwig De Brabander van Lybaert en D&S wordt daar voortdurend op aangesproken. “De mensen noemen mij nu een geldwolf maar ik verdien daar dus geen euro meer aan. Het is de stad die die prijzen heeft verhoogd, niet ik”, zegt hij.

2 reacties

  • Giovanni Neckebroeck

    2 jaar geleden
    Dit is het resultaat als de groenen mee in het stadsbestuur zitten, niet enkel in Gent is dit een probleem.
  • Jan Desmet

    2 jaar geleden
    Gent Wordt DE peststad voor de gewone man, de droom city voor de happy few. Goe bezig
  1. Twee jongeren opgepakt na incident met buschauffeur aan station Gent-Sint-Pieters: “Maar politie stelt geen proces verbaal op”
    Gent

    Twee jongeren opgepakt na incident met buschauf­feur aan station Gent-Sint-Pie­ters: “Maar politie stelt geen proces verbaal op”

    Twee jongeren uit Brussel zijn deze middag bestuurlijk opgepakt door de politie na een dispuut met een chauffeur van De Lijn aan het station van Gent-Sint-Pieters. De chauffeur reed er over de voet van één van de jongeren waarop tumult ontstond. “De chauffeur heeft in paniek gereageerd", zegt de werkgever van de groep. De groep van 20 jongeren was op weg naar een event van de cateraar om er te werken.
  2. Miljoeneninvestering in sporen moet goederenvervoer in Gentse haven opdrijven: “Langere treinen en 15% meer vervoer over spoor”
    Gent

    Miljoenen­in­ves­te­ring in sporen moet goederen­ver­voer in Gentse haven opdrijven: “Langere treinen en 15% meer vervoer over spoor”

    In North Sea Port Gent heeft spoorwegbeheerder Infrabel zijn investering van 33,5 miljoen euro voorgesteld. De nieuwe infrastructuur moet de weg effenen naar het doel om 15% van het goederenvervoer over het spoor te transporteren in de Gentse haven. “De toekomst van het vervoer over het spoor is cruciaal om industrie in ons land te kunnen houden”, zegt premier Alexander De Croo (Open Vld).