De afbraak van de Belgacomtoren is intussen voltooid
Volledig scherm
De afbraak van de Belgacomtoren is intussen voltooid © Wannes Nimmegeers

Afvoer Belgacom-puin start volgende week, over de weg. “Steenpuin op schepen kan niet”

GentVanaf 2 november zal 25.000 ton steenpuin van het afgebroken achterdeel van de Belgacompuin worden afgevoerd, over de weg. Het plan om alles per schip weg te voeren is definitief van de baan. Enkel de grond, 100.000 ton, kan over het water afgevoerd worden. Voor het steenpuin krijgt het centrum 3.000 vrachtwagens te slikken. 

  1. Afbraak Belgacomtoren loopt niet zoals verwacht: bizarre kronkel in wetgeving dreigt 15.000 vrachtwagens vol puin door Gent te sturen
    PREMIUM
    Gent

    Afbraak Belgacomto­ren loopt niet zoals verwacht: bizarre kronkel in wetgeving dreigt 15.000 vrachtwa­gens vol puin door Gent te sturen

    Rijden er binnenkort - op wandelafstand van drie scholen- 15.000 vrachtwagens door Gent? Bij de afbraak van de Belgacomtoren in het hart van de stad moest het meeste puin via het water weggebracht worden. Maar dat plan dreigt nu in het water te vallen. “We zijn in een vreemde situatie terechtgekomen”, zegt schepen Filip Watteeuw (Groen).
  2. Aangereden nadat je hard moest remmen door de laaghangende zon: wie is er dan aansprakelijk?
    Independer

    Aangereden nadat je hard moest remmen door de laaghangen­de zon: wie is er dan aansprake­lijk?

    Deze week mogen we flink wat zon verwachten. Dat doet deugd, maar het levert ook extra risico's op wanneer je de baan op moet. Immers, de zon hangt tijdens de winterperiode laag, wat de zichtbaarheid tijdens het autorijden serieus bemoeilijkt. Een kop-staartbotsing is dan snel gebeurd. Bepalen wie aansprakelijk is voor de schade kan dan moeilijk zijn. Independer.be zet daarom vier mogelijke botsingen - en hun gevolgen - op een rij.