BELGA
Volledig scherm
© BELGA

Saldo checken en af en toe een overschrijving, maar kritische Belg wil nog niet mobiel betalen

Amper 1 op de 4 Belgen met een betaalapplicatie op hun smartphone, heeft die al eens gebruikt om een vriend of winkelier rechtstreeks te betalen. Veel verder dan het checken van hun saldo komen de meeste smartphonegebruikers niet. Dat blijkt uit de icapps Technologiebarometer.

22 reacties

  • Freddy De Vos

    4 jaar geleden
    Ik weiger die dingen aan te schaffen en men kan dat onmogelijk verplichten! Want deze dingen zijn alles behalve veilig (terwijl de banken blijven beweren van wel, aangezien ze op die manier miljoenen kunnen besparen op apparatuur en personeel). Anderzijds is dit niet mogelijk, want de meeste gepensioneerden kunnen hiermee niet werken.
  • Michael Wouters

    4 jaar geleden
    De eerste bank die mij het ENIGE gsm-betalingssysteem kan aanbieden (Apple Pay) krijgt mijn zichtrekening. Alle andere zijn lapmiddelen met nood aan een handleiding van minstens 30 blzn....
  • Jan Van Rompaey

    4 jaar geleden
    Ik vertrouw het helemaal niet.
  • rik lagrou

    4 jaar geleden
    Wie helpt 2miljoen Belgen Mensen bedriegen van alles aansmeren Zeg eens wie helpt ouderen of gehandicapten (tellen niet mee) als alle rekening leeg zijn sta daar hé als goedgelovige!! Vertrouwen?? jongeren gaan wel doen en daarna x € per maand
  • Wim Vandekerckhove

    4 jaar geleden
    Ik neem nog zelden kaart. Nu, even wat corrigeren. @Jeroen VD De communicatie tussen tel & terminal gaat via NFC chip in het toestel. een dataverbinding is hier niet van toepassing. ZONDER enig mobiel signaal kan je nog STEEDS mobiel betalen. @Dirk Saenen, dat heb ik ook gehad. Wat tips om dit te fixen 1. Kaart met NFC? Draai de chipkant naar toestel, zo kan de terminal beter communiceren met de kaart 2. Hou je toestel/kaart 1-2 cm boven NFC gebied van de terminal niet ertegen

Geld