Sportmerk Puma draait recordomzet door stevige vraag vanuit China en Amerika

Het logo van Puma aan een winkel van de Duitse producent van sportartikelen.
REUTERS Het logo van Puma aan een winkel van de Duitse producent van sportartikelen.
Puma heeft afgelopen kwartaal een recordomzet gedraaid. De Duitse producent van sportartikelen profiteerde van een stevige vraag uit China. Ook gingen de zaken goed in Noord- en Zuid-Amerika, waar Puma weer terug is op de markt voor basketbalartikelen.

Goedlopende reclamecampagnes en samenwerkingen met beroemdheden als Selena Gomez, Rihanna en Jay-Z deden ook een duit in het zakje. De verkopen liepen op tot ruim 1,3 miljard euro. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten is dat ruim 15 procent meer dan in het eerste kwartaal van vorig jaar. De operationele winst verbeterde met 27 procent tot 143 miljoen euro.

Ondanks de sterke cijfers, houdt Puma wel vast aan zijn financiële verwachtingen voor het hele jaar. Volgens topman Bjorn Gulden is er nog veel onzekerheid in de markt, maar hij heeft er nu wel veel vertrouwen in dat Puma aan zijn doelstellingen zal voldoen.




Reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.