Orange Belgium ziet omzet en brutobedrijfswinst stijgen

Beeld ter illustratie, Orange.
AFP Beeld ter illustratie, Orange.
In het tweede kwartaal heeft Orange Belgium een hogere omzet en brutobedrijfswinst (EBITDAaL) opgetekend, zo blijkt woensdag uit de resultaten van de telecomspeler.

De omzet kwam uit op 318,9 miljoen euro, een stijging van 1,9 procent tegenover het tweede kwartaal in 2018. De omzet kwam wel lager uit dan wat de analisten volgens financieel nieuwsagentschap Bloomberg hadden verwacht (323,5 miljoen euro). 

De omzetstijging kwam er dankzij de groei van de omzet uit de retaildiensten (+9,6 procent), die de lagere mvno-inkomsten compenseerde terwijl Medialaan in juni de overschakeling naar het netwerk van Orange Belgium voltooide, klinkt het in een persbericht.

De brutobedrijfswinst ging dan weer 18,2 procent hoger tot 78,9 miljoen euro. "Dat resultaat was vooral te danken aan de hogere omzet uit retaildiensten, kostenbeheersing, de geboekte vooruitgang van de kabelactiviteiten en een meevaller van 4 miljoen euro door seizoensgebonden effecten in de uitgaven voor reclame en IT", aldus Orange Belgium. Analisten hadden een brutobedrijfswinst van 68 miljoen euro verwacht.
Financieel directeur Arnaud Castille bevestigt in het persbericht nog de vooruitzichten voor 2019.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jef Lois

    Niet moeilijk als je twee groten hun prijzen ziet die veel te duur zijn. Ook wij zijn overgetspat naar Orange omdat Proximus na 40 jaar VEEL te duur bleek te zijn. En orange zal hun klanten blijven afsnoepen