Naamsverandering Cara Pils schiet bij bierfans in verkeerde keelgat

badstad.be
Warenhuisketen Colruyt wil zijn huismerk Cara Pils veranderen in Everyday Pils, maar daar zijn enkele bierliefhebbers absoluut niet gelukkig mee. Met een petitie tegen de naamswijziging hopen ze om Colruyt op andere gedachten te brengen.

"Dit moeten wij tegengaan! Cara Pils is een cultureel erfgoed!" De petitie lijkt na één dag en duizend Facebook-likes al zijn vruchten af te werpen. Colruyt lijkt de naamsverandering te heroverwegen: "We kijken met interesse naar de reactie van de klanten", aldus woordvoerder Jan Derom.

Volgens Colruyt zou de naamsverandering in lijn liggen met een herprofilering van de huismerken. De supermarkt wil duidelijk maken dat het drie soorten producten verkoopt: merkproducten, huismerk Boni en discounthuismerk Everyday. "Eigenlijk is Cara al een Everyday-product. Op de verpakking staat in het groot 'Cara Pils', maar onderaan staat in het klein het Everyday-logo", aldus Jan Derom.

Colruyt laat weten rekening te houden met de petitie als het uiteindelijk de knoop doorhakt.

Op een etiket in de winkel staat dat Cara Pils 'Everyday' wordt.
petities24.com Op een etiket in de winkel staat dat Cara Pils 'Everyday' wordt.



Reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels