Na storm van protest: "Cara Pils blijft Cara Pils"

BELGA
Colruyt is eruit: het huismerk van de pils blijft gewoon de naam Cara houden. Het uiterlijk en het blik van het bier veranderen wel. Hoe de nieuwe stijl er zal uitzien, mogen de 'fans van Cara Pils' zelf kiezen.

Veel bierdrinkers verslikten zich vorige week in de de plannen van Colruyt om de bekende huispils Cara te herdopen in Everyday Pils, het huismerk van de supermarktgroep. Er brak een ongeziene storm van protest los. Fans begonnen prompt met petities en Facebookgroepen tegen de naamsverandering. Al die reacties deden Colruyt naar eigen zeggen twijfelen over de plannen van de naamsverandering.

De warenhuisketen schuift het idee voor de naamsverandering nu aan de kant. In plaats daarvan pakt de warenhuisketen uit met een slimme marketingactie waarbij 'fans van Cara' vanaf donderdag de nieuwe stijl van het biermerk mogen kiezen.

Op de website staat ook een bedanking te lezen voor de massale reacties. "Een dikke merci voor jullie massale reacties", klinkt het. "We zijn echt aangenaam verrast door jullie bezorgdheid over je vertrouwde Cara Pils en we zijn ontroerd door zo veel liefde. Daarom staat het ondertussen als een paal boven water: we behouden gewoon onze naam. Cara Pils blijft Cara Pils, beloofd!"

We zijn aangenaam verrast door jullie bezorgdheid over je vertrouwde Cara Pils en we zijn ontroerd door zo veel liefde

Colruyt