LVMH bevestigt interesse in juweliersketen Tiffany dat “bod van 13 miljard afwees”

Het bekendste filiaal van Tiffany & Co is het megachique op 5th Avenue in Manhattan.
AFP Het bekendste filiaal van Tiffany & Co is het megachique op 5th Avenue in Manhattan.
Het Franse luxeconcern Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) heeft recent gesproken met de Amerikaanse juweliersketen Tiffany over een mogelijk samengaan. Dat bevestigde de onderneming, nadat eerder berichten naar buiten waren gekomen dat Tiffany nog geen heil ziet in de bundeling van krachten. Een overnamebod van 14,5 miljard dollar (13 miljard euro) is naar verluidt door de Amerikanen afgewezen. 

LVMH zegt in een summiere verklaring dat er gesproken is met de Amerikanen, maar dat de uitkomst van de gesprekken ongewis is. Verdere details liet de onderneming niet los.

LVMH is al langere tijd op zoek naar mogelijkheden om op de Amerikaanse markt uit te breiden. De onderneming is in handen van oprichter en topman Bernard Arnault en bezit onder meer merken als Dior, Louis Vuitton en Sephora. In 2011 nam het voor miljarden de Italiaanse juwelier Bulgari over.

Tiffany-CEO Alessandro Bogliolo en de CEO van LVMH, Bernard Arnault.
AFP Tiffany-CEO Alessandro Bogliolo en de CEO van LVMH, Bernard Arnault.

Het Amerikaanse Tiffany werd in 1837 opgericht door juwelier Charles Lewis Tiffany. Er werken momenteel ongeveer 14.000 mensen. De keten kwam in 1979 in handen van cosmeticabedrijf Avon en werd daarna overgenomen door investeerders. Sinds 1987 heeft Tiffany een beursnotering.

De bekendste winkel van de onderneming is het ultrachique filiaal op Fifth Avenue in New York. Die locatie werd ook bekend van het boek, en later de film ‘Breakfast at Tiffany’s’ uit 1961 met Audrey Hepburn in de hoofdrol.




1 reactie

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Christian Alex

    Dit lijkt een strategische miskleum. De Amerikanen willen Tiffanys zelf niet, die willen Franse en Italiaanse luxe. Tiffany is al descenia aan het surplacen.