Klant bij Belfius? Dan skype je binnenkort met je bankier

Thinkstock
De staatsbank Belfius heeft met de christelijke bonden LBC en CNE een cao afgesloten die de weg vrijmaakt voor de uitbouw van Belfius Connect: regionale contactcenters in het hele land. De socialistische en liberale bonden stemden er niet mee in, schrijft De Tijd vandaag.

"Met Belfius Connect zetten we in op een optimaal klantencontact via chat en videoconferentie, naast de traditionele kanalen telefoon en e-mail", klinkt het. Een eerste team is al in Brussel actief, volgend jaar opent een Gents centrum en daarna volgen wellicht regionale centra in Antwerpen en Luik. De dienst zal niet alleen reageren op vragen van de klant, maar die klant ook proactief contacteren met productvoorstellen.

Belfius ondertekende met de christelijke bonden ook een tweede cao, die de spelregels vastlegt voor de herstructurering van het personeel in het digitale tijdperk. Het gaat onder meer om opleidingsprogramma's voor "jobs van de toekomst". De medewerkers van wie de functie verdwijnt, krijgen gedurende negen maanden begeleiding. Mislukt de omschakeling, dan wordt een vertrekregeling uitgewerkt.