HLN grootste nieuwsmerk van België met 2,2 miljoen lezers per dag

DPG Media
Het Laatste Nieuws blijft het grootste nieuwsmerk van België. Dagelijks bereiken de krant, website en app maar liefst 2.245.000 lezers. Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van de CIM Persstudie die vandaag bekendgemaakt zijn. Alle nieuwsmerken van DPG Media verstevigen hun positie trouwens, dankzij de digitale groei. 

Het Laatste Nieuws blijft de absolute nummer 1. Met een dagelijks bereik van 2.245.000 lezers overtreft het nieuwsmerk (krant, digitale versie, website en app) zijn eigen record (+11%) en zo blijft HLN het grootste Belgische nieuwsmerk. Ook De Morgen groeit (+13%) en bereikt (krant, digitale versie, website en app) dagelijks 449.000 lezers. Krantenmagazine NINA groeit mee naar wekelijks 615.000 lezers en DM Magazine bereikt 200.000 lezers. 

De magazines van DPG Media bereiken maar liefst de helft van de Vlamingen (een groei van 6%). De showbizzmagazines (Dag Allemaal, Story, TV Familie, TeVe-BLAD) zijn goed voor 1.659.000 lezers. Dag Allemaal heeft hierin het grootste aandeel met 1.065.000 lezers en blijft het grootste magazine van België. Humo zet een mooie stijging van 10% neer, goed voor 604.000 lezers. Het maandblad Goed Gevoel/Vitaya behoudt zijn sterke positie met 544.000 lezers. 

“Ik denk dat we terecht fier mogen zijn op dit resultaat”, zegt Paul Daenen, directeur van News City, de samenwerking tussen de redacties van Het Laatste Nieuws, VTM Nieuws en de magazines van DPG Media. “Het toont aan dat we digitaal absoluut de nummer één zijn en blijven. Voor mij laten deze cijfers ook zien dat de News City-aanpak zijn vruchten begint af te werpen.”




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.