Financieel noodlijdend Barbecook overgenomen

kos kos
Het Kortrijkse barbecuemerk Barbecook wordt overgenomen door LivWise uit Deinze, dat gespecialiseerd is in keuken- en interieurartikelen. Dat meldt LivWise. Barbecook bestaat al 35 jaar, maar had het de laatste jaren financieel moeilijk.

LivWise neemt Barbecook over van SAEY home & garden. "We willen het merk behouden en uit het woelige vaarwater halen", zegt LivWise-CEO Caroline de Schipper. Omdat barbecues niet het hele jaar door verkocht worden, was de business moeilijk rendabel te houden. Maar gecombineerd met de huidige activiteiten van LivWise ziet de Schipper mogelijkheden. "Zelf hebben we 13 miljoen euro omzet, Barbecook 10 miljoen euro. Ik zie heel veel schaalvoordelen om onze positie te versterken."

Het personeel van Barbecook verhuist voor het grootste stuk mee naar Deinze. De productie gebeurt in China.




3 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Jan Verstrepen

    Die dingen zijn toch allemaal "made in " land dat je niet mag noemen wat heeft de Belgische werknemer daaraan?

  • Peter Huys

    Productie in China. Zoek wel verder

  • Ramon Simon

    Nieuwe woningen hebben geen tuin meer om te BBQ, of vele volk uit te nodigen. Maar mensen moeten altijd 24/7 werken, niemand heeft nog tijd voor die dingen. Men eet bereid voedsel dat er even snel langs achter weer uitkomt.