Exclusief voor abonnees

Dit is de enige zetel die winst opbrengt aan boord van Brussels Airlines: kijk hier waar de 153 andere voor dienen

Vanaf 2022 moet Brussels Airlines van moedermaatschappij Lufthansa 160 miljoen euro per jaar besparen.
Photo News Vanaf 2022 moet Brussels Airlines van moedermaatschappij Lufthansa 160 miljoen euro per jaar besparen.
Brussels Airlines moet van moedermaatschappij Lufthansa vanaf 2022 elk jaar 160 miljoen besparen tegenover vandaag. Dat is ruim 10% van de huidige kosten. Wellicht zullen zowel jobs als bestemmingen moeten sneuvelen. Experts menen dat het besparingsplan te soft is en volgend jaar scherpgesteld zal worden. “Lufthansa wil de citroen niet nog verder uitpersen. De Duitsers moeten eerst op andere fronten nog oorlog voeren.”

Je hebt 11% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en steun Rode Neuzen Dag. Jouw eerste betaling gaat integraal naar Rode Neuzen Dag

  • Steun Rode Neuzen Dag en word abonnee voor 27/11
  • Slechts €6,95 per 4 weken
  • Stop wanneer je wil
Abonneer je nu



9 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Geert Landsman

    Taks op kerosine moet dringend komen alsook betaling van personeel in het land waar ze landen, zal rap over zijn met de vervuiling en uitbuiting!

  • Chris Hom

    BA heeft gewoon te veel bagage meegesleurd van Sabena. Wanneer komt er eindelijk duidelijkheid omtrent het jobbehoud voor het personeel?

  • Erik Woeter

    Als ze doen wat jij voorstelt Andy De Schieter, dan hebben ze geen enkele passagier meer.

  • Jef Van De Plas

    Dat is dan ca € 438.000 per dag.

  • Andy De Schieter

    Vervijfvoudig gewoon de prijs van een ticket en alles is opgelost. De mensen moeten toch altijd de gedachte hebben dat ze recht hebben op vakantie. Laat ze er gewoon voor betalen.