Directie Brussels Airlines ontkent dat er 190 banen op de tocht staan

BELGA
De integratie van Brussels Airlines in Eurowings, de lagekostendivisie van moedergroep Lufthansa, zou in Brussel zo'n 190 banen op de tocht zetten. Dat staat vandaag in De Tijd en L'Echo. Vooral bij het administratief personeel en de ondersteunende diensten zouden banen bedreigd zijn. De directie van Brussels Airlines ontkent dat er banen op het spel staan. 

In februari kondigde Lufthansa aan dat Brussels Airlines verantwoordelijk wordt voor alle langeafstandsactiviteiten van zijn Eurowings-divisie, die bestaat uit de gelijknamige luchtvaartmaatschappij en Brussels Airlines. Meteen vreesden de vakbonden bij Brussels Airlines dat sommige ondersteunende diensten, waaronder de marketing, naar de Eurowings-hoofdzetel in Keulen zouden verhuizen.

De directie van Brussels Airlines benadrukt zaterdag dat er geen sociaal plan op tafel ligt bij de luchtvaartmaatschappij. Berichtgeving dat er zowat 190 banen op de tocht zouden staan is "helemaal niet correct", aldus woordvoerster Wencke Lemmes. "Het is net onze bedoeling om te groeien en we werven momenteel personeelsleden aan, ook administratieve krachten."

De piloten van Brussels Airlines leggen maandag en woensdag het werk neer na een maandenlang conflict met de directie over onder meer pensioenen, lonen en de balans tussen werk en privé. De directie hoopt de piloten maandag met een nieuw voorstel te kunnen overtuigen.




26 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Kevin Cannoot

    Dank u Jan Latour. Ik zit bij grondpersoneel. Wij doen het voor peanuts maar klagen niet. Zijn meer slachtoffer dan je denkt (sommige gefrustreerden uit de cockpit werken het op ons uit). Ben ook scheidsrechter, we fluiten voor de clubs (jeugd), zeker niet voor Brussel (KBVB).

  • Fons Casteels

    Ja mevrouw Hinneman, bij Lufthansa hebben de piloten al meer gestaakt. Maar dat is géén bedrijf in moeilijkheden zoals Brussels Airlines. Lufthansa maakt al tientallen jaren winst - in tegenstelling tot Brussels Airlines waar er nog maar een paar jaar winst is.

  • Laetitia Dubois

    Dat ze beginnen met al die stakers te ontslaan.

  • Roland Desnyder

    Geen respect voor de stakers , wij zijn altijd de dupe ...het is te hopen dat Duitsland de onnozelaars goed onder handen neemt en desnoods BA opdoekt ...met hun domme stakingen telkens ...arrogante grootverdieners , je hebt voor die job gekozen ..doe ze dan of ga doppen !!!

  • Anita Hinneman

    Wat jullie vergeten is dat de Lufthansa piloten in het verleden al veel meer gestaakt hebben dan bij (ex) Brussels Airlines...