Delhaize wint marktaandeel, winstmarges zakken

Photo News
Supermarktketen Delhaize heeft het voorbije derde kwartaal marktaandeel gewonnen in ons land. Wel zakten de winstmarges. Dat blijkt uit de kwartaalresultaten van de Nederlands-Belgische fusiegroep Ahold Delhaize.

De Nederlands-Belgische supermarktreus realiseerde in het derde kwartaal een omzet in België van 1,253 miljard euro. Dat is 2,1 procent meer dan een jaar eerder. Op vergelijkbare basis en zonder effecten van de kalender was er een lichte daling met 0,6 procent. De online-verkopen stegen 17,2 procent.

De operationele winst in ons land daalde 14 procent tot 31 miljoen euro. De winstmarge in het derde kwartaal zakte van 3,2 procent vorig jaar naar 2,8 procent dit jaar. Ahold Delhaize zegt dat dit vooral te wijten is aan "hogere logistieke uitgaven".

De omzet van de hele groep Ahold Delhaize steeg in het derde kwartaal 5,8 procent tot 16,7 miljard euro. Daarvan is omgerekend meer dan 10 miljard euro afkomstig uit de VS. De operationele winst bedroeg 679 miljoen euro, een stijging met 1,1 procent.




5 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Paul Janssens

    Delhaize is veel te duur,Colruyt veel beterkoop en klantvriendelijker

  • Patrick Duyck

    Jumbo zal geen lage prijzen houden

  • Pieter Mathieux

    @ Patrick morel: kwaliteit van Jumbo is inferieur aan Albert Heijn in Nederland. Ik woon al jaren in Nederland, dus weet waarover ik spreek. Probeer gewoon en quiche, van Jumbo en een van AH, en je proeft het veschil. Voorts heeft Jumbo allerhande goedkope producten in zijn assortiment, waar ik vragen bij stel, zoals goedkope melk uit Tsjechie, niet lekkere Sinterklaas chocolade uit Duitsland, etc.

  • Van Eersel Guy

    En maar met de getallekes toveren...... 1 ding is zeker, alles moet kapot!

  • patrick morel

    Colruyt moet zijn winkels sober houden, kwestie van lage prijzen te hanteren. Hoe doet Jumbo dat, lage prijzen en zeer mooie supermarkten.