Coca-Cola pakt uit met nieuwe 'Fuze Tea'

Het nieuwe ijstheemerk komt in België in vier varianten op de markt.
RV Het nieuwe ijstheemerk komt in België in vier varianten op de markt.
Drankengigant Coca-Cola laat een nieuw ijstheemerk los op ons land: 'Fuze Tea'. Met minder suiker en meer natuurlijke ingrediënten, wil de Amerikaanse multinational zo ook bij niet-frisdrankdrinkers meer in de smaak vallen.

'Fuze Tea' vind je in België in vier smaken in de supermarktrekken: Green Tea Mango Chamomile (met mango en kamille), Black Tea Peach Hibiscus (perzik en de hibiscusbloem) en een bruisende en niet-bruisende variant van Black Tea Lemon, een beetje de ijsthee zoals we die gewoon zijn. "Fuze Tea is een fusie van vruchtensap, thee- en kruidenextracten. Het is caloriearm, maar toch lekker", klinkt het bij Coca-Cola, die het product ineens in 37 Europese landen introduceert. Dat toont ineens hoezeer de drankengigant gelooft in de ijsthee: het was al tien jaar geleden, van bij de lancering van Coca-Cola zero sugar, dat een nieuw merk nog zo grootst in de markt werd gezet.

Waarom Coca-Cola nu ook nog ijsthee wil gaan verkopen? Net als andere producenten merkt de Amerikaanse multinational dat consumenten, met de zogenaamde millennials voorop, het vandaag liever wat gezonder aan toen. Zonder daarbij in te boeten op smaak, welliswaar. IJsthee biedt daarop een smakelijk antwoord. "Het is het snelst groeiende drankje, na water", weet marketingdirecteur Céline van den Rijn. Frisdrankverkopen daarentegen blijven wel op peil, maar nemen amper nog toe. "We geloven dus dat de tijd rijp is om ons merkenportfolio nog te verbreken, en een belangrijke rol te gaan spelen in thee." Fuze Tea kan je vandaag al proeven al in de meeste warenhuizen en horecazaken, in zowel blikjes (250 ml), glazen (200 ml) als grote en kleine petflessen (1,25 l en 400 ml).




6 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • marc van de poel

    Inderdaad, Ricardo. Nestea is van Nestlé, een Zwitsers bedrijf. Niet van Coca-cola. Apropos, van onze vertegenwoordiger een paar blikjes fuze-tea stalen gekregen. Mijn kleinkinderen vonden het een matig drankje. Misschien moet de echte ice-tea smaak eerst verwelken.

  • Bart De Brucker

    Hoeveel heeft Coca Cola betaald voor deze reclame?

  • sofie achten

    En ook vol cafeïne , zoals de gewone cola's ?Suiker halen ze eruit maar het vergif cafeïne blijft.

  • Ricardo Paulssen

    Bijna goed Bart, alleen is Nestea officieel niet van CC, ze mogen daar niks aan veranderen en willen er daarom vanaf. Nestea blijft wel bestaan maar niet meer onder CC vlag.

  • Eric De landtsheer

    Is "real leaf" al niet coca cola?