Burger King breidt imperium uit met ruim duizend nieuwe vestigingen

Burger King wil zich als “de meeste geliefde eetplek” ter wereld laten gelden.
Photo News Burger King wil zich als “de meeste geliefde eetplek” ter wereld laten gelden.
Burger King heeft vorig jaar ruim duizend nieuwe vestigingen aan zijn fastfoodimperium toegevoegd. Daarmee wist de Amerikaanse burgerketen zijn opbrengsten bij restaurants die langer dan een jaar open waren, op te voeren vergeleken met 2018.

In het afgelopen jaar telde Burger King zo'n 1342 vestigingen meer. Dat was de snelste groei in de laatste twintig jaar.
Met andere restaurants als caféformule Tim Hortons en kipketen Popeyes telde het moederconcern Restaurant Brands in totaal 27.000 geopende filialen eind 2019. Uitbreiding van het restaurantnetwerk is waar Restaurant Brands zich ook op de lange termijn op richt. De onderneming wil zich als “de meeste geliefde eetplek” ter wereld laten gelden. Over een decennium moet het aantal filialen tot 40.000 groeien.

Burger King groeide in het vierde kwartaal op vergelijkbare basis met 2,8 procent. Dat was wel wat gematigder dan een kwartaal daarvoor. Toen zette de fastfoodketen zijn veganistische Impossible Whopper op de kaart. Alle vestigingen van Restaurant Brands bij elkaar voerden de verkopen op met ruim 8 procent tot 34 miljard dollar.




2 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Jules Vermeers

    En gaan ze ook de gezondheid zorg helpen financieren want wat je daar allemaal binnenkrijgt gaat zeker de gezondheid factuur opkrikken. En daar hoeft de hele bevolking niet voor op te draaien.

  • Peter Hegge

    Een bewijs dat minder vlees eten niet aan de orde is. Gelukkig maar.