Is dit de meest smakeloze Super Bowl-commercial ooit? Martin Luther King Jr. probeert auto's te verkopen

Links de verontwaardigde tweets met een reactie van de familie van Martin Luther King Jr., rechts de auto die in het omstreden filmpje gepromoot wordt.
rv/twitter Links de verontwaardigde tweets met een reactie van de familie van Martin Luther King Jr., rechts de auto die in het omstreden filmpje gepromoot wordt.
Om hun nieuwste pick-up truck aan te prijzen, gebruikte autobouwer Dodge in prime time tijdens de Super Bowl beelden én een voice-over van een inspirerende speech van Martin Luther King Jr. Dat viel niet in de smaak bij het Amerikaanse publiek, dat het bedrijf nu uitspuugt.

Autobouwer Dodge bewijst maar weer eens dat bedrijven die in hun reclames al te zeer de nadruk willen leggen op hun 'menselijkheid', faliekant de plank mis kunnen slaan. De reclame, met daarin hoofdrollen voor Martin Luther King Jr. en het nieuwste model van Dodge, een RAM pick-up truck, viel totaal verkeerd bij het Amerikaanse publiek. 

De reclame ging tijdens de Super Bowl in première en was dus niet voorafgaande aan het massa-evenement al bekend gemaakt. Daar krijgt Dodge waarschijnlijk spijt van, aangezien het filmpje al direct slecht ontvangen werd. Mensen roepen op sociale media al op tot het boycotten van de autobouwer:

De familie van King heeft overigens op Twitter op het filmpje gereageerd en laat weten niets met het filmpje te maken te hebben en niet te gaan over de goedkeuring van het gebruik van Martin Luther King Jr.'s toespraken of beelden van hem:




Reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.