Ga naar de mobiele website
^ Top

Aldi wint rechtszaak tegen AB InBev over bier dat op Jupiler lijkt

rv
Warenhuisketen Aldi mag zijn pils Buval verkopen in blikjes die lijken op die van het AB InBev-bier Jupiler. Dat schrijft De Tijd vandaag op zijn website, op basis van een gerechtelijke uitspraak in beroep.

Aldi verkocht zijn pils tot begin 2016 in een blikje dat erg leek op dat van Jupiler, en dat zinde diens eigenaar AB InBev niet. In eerste aanleg besliste de rechter dat Aldi zijn verpakking moest aanpassen. De warenhuisketen verving de rode steunkleur door een goudkleurige, maar tekende ook beroep aan tegen de uitspraak. 

De beroepsrechter geeft Aldi nu gelijk, aldus De Tijd. De keten mag zijn bier weer in de rode verpakking verkopen. Volgens de beroepsrechter is de naam en niet het uiterlijk doorslaggevend. Klanten kunnen zien dat een blikje Buval geen blikje Jupiler is. Ook het feit dat Jupiler niet verkocht wordt door Aldi is een valabel argument voor de rechter.

Aldi heeft nog niet beslist of het zijn verpakking weer naar de oorspronkelijke staat zal wijzigen, bevestigt de woordvoerder aan De Tijd. 

AB InBev van zijn kant weet nog niet of het in cassatie gaat. De multinational reageert wel verbaasd op de gerechtelijke uitspraak.




30 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • Brigitte Calle

    Ik drink ook de Buval, ze moeten Jupiler maar zo duur niet maken, daarbij Jupiler smaakt meer en maar naar afwaswater, Buval is tenminste bier, ik drink er 5 's ochtends een stuk of 3 bij het middageten en bij tv maar 5 en voor ik in bed ga om goed te kunnen slapen nog maar 2 blikjes.

  • raf peeters

    Wat velen misschien nog niet opgemerkt hebben ,kijk eens wie de brouwer is van het bier bij Aldi ,je zou verstelt staan ,er zitten Belgische brouwers tussen aub en toch is het een pak goedkoper.

  • Benny Deridder

    Gelukkig voor Inbev reageren hun klanten, verblind door stoer mannenvoetbal, niet op de prijsgrillen die het bedrijf om de haverklap doorvoert.

  • Patrick Moorthamer

    Is misschien voor onkosten in te brengen dat ze een proces inspannen,en gratis reclame!

  • Eddy Vermeulen

    Hoe dat ze dat kunnen binnen krijgen?

Meld een bug