AB InBev experimenteert nu ook met grotere blikjes Jupiler

AB InBev biedt nu ook blikjes bier aan van 35,5 cl, in plaats van de gebruikelijke 33 cl.  Bij Albert Heijn België zijn zelfs blikjes van 44 cl verkrijgbaar.
Albert Heijn AB InBev biedt nu ook blikjes bier aan van 35,5 cl, in plaats van de gebruikelijke 33 cl. Bij Albert Heijn België zijn zelfs blikjes van 44 cl verkrijgbaar.
In de supermarkten biedt AB InBev nu ook blikjes bier aan van 35,5 cl, als extra optie naast de gebruikelijke 33 cl. Dat bevestigt de Belgische brouwer. Of de grotere blikjes een blijver worden, hangt af van een evaluatie.Het gaat om een tijdelijke promotie, aldus de brouwer, waarbij consumenten 2,5 cl gratis krijgen. De blikjes zullen worden aangeboden in een aantal supermarktketens. 

Volgens AB InBev-woordvoerder Laure Stuyck wordt met het blikje van 35,5 cl een extra optie aangeboden. "Het gaat om een formaat dat in het buitenland gekend is", aldus Stuyck. Blikken Jupiler zijn nu te verkrijgen in formaten van 25 cl, 33 cl, 35,5 cl en 50 cl. Bij Albert Heijn België zijn zelfs blikjes van 44 cl verkrijgbaar.

AB InBev benadrukt dat de blikjes van 33 cl in de markt blijven. Of de blikjes van 35,5 cl in de toekomst een blijvend formaat worden, en of de extra 2,5 cl dan betalend wordt, is nog niet duidelijk. "De toekomst hangt af van meerdere factoren, daar kunnen we niet op vooruit lopen", zegt de woordvoerster.

In de cafés heeft AB InBev een bierglas van Jupiler gelanceerd van 30 centiliter. Aanvankelijk ging het om een promotie die werd gelanceerd bij het begin van de zomer. Na de zomer maakte het bedrijf bekend dat het pintje van 30 cl behouden blijft, maar zonder promotieprijs.

Maar volgens de woordvoerster kunnen beide promo-acties niet met elkaar worden vergeleken. "De actie in de cafés was nog nooit gebeurd. Maar in de supermarkten zijn dergelijke acties niet ongebruikelijk en is de impact minder groot. Meer aanbod creëren is gebruikelijk in de retailsector. We introduceren regelmatig nieuwe smaken, segmenten, verpakkingen en maten. Zo blijft de consument nieuwsgierig". 




19 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Patrick Verbelen

    Ik vond het systeem van vroeger toch beter, flesjes in houten bakken, toen moest je wel zuipen om in de winter de kachel te laten branden.

  • Stefaan Verhaegen

    Geef mij maar de klassieke 25 cl in een fles maar. Niks beter dan dat.

  • ivan van bruyssel

    De steeds dalende consumptie van Jupiler pils ; doet de bier gigant er alles aan om dit te verbergen grotere glazen , blikjes.

  • Jan hertogs

    Ze hadden gedacht we maken de fleskes kleiner meer winst en de mensen gaan meer drinken/ kopen.....schandalig die klein flesjes! Dan klagen dat mensen minder drinken

  • lars vandenberge

    Dit deden coca cola en pepsi al jaren geleden in de VS. De consumptie ging jaarlijks de hoogte in.