Wat als... reclamespots live door acteurs gespeeld werden?

Het Antwerpse Theater aan de Stroom (TAS) is vanavond gestart met het live opvoeren van reclamespots voor en tijdens de voorstelling 'Vrouw Eet Man'. Het toneelgezelschap wil op die manier voor extra inkomsten zorgen nadat het een grote som aan subsidies misliep. Het experiment zal nu eerst geëvalueerd worden voor er een eventueel vervolg aan gebreid wordt.

Theater aan de Stroom verloor vorig jaar 30 procent van zijn overheidssubsidies en moest daarom op korte termijn op zoek naar extra fondsen. "Het Vlaamse Kunstendecreet stelt dat culturele organisaties op een creatieve manier de eigen inkomsten zouden moeten maximaliseren", zegt TAS-directeur Steven De Lelie. "Wij willen op dat vlak het goede voorbeeld geven."

Het toneelgezelschap kwam onlangs op het idee om meer adverteerders aan te trekken door reclamespots van televisie of radio live na te spelen op de bühne. Onder meer Neckermann, Electrabel en Evian gingen de voorbije weken op het voorstel in en werkten het samen met de acteurs verder uit.

"We gaan nu eerst luisteren naar de reacties van publiek en adverteerders vooraleer we doorgaan", zegt De Lelie. "Het zal in ieder geval niet haalbaar zijn om dit bij elke voorstelling te doen, gezien het grote aantal benodigde acteurs. Bovendien willen we ook adverteerders aanspreken die geen reclame op televisie of radio lopen hebben, maar wel interesse hebben in een live 'spot' tijdens theatervoorstellingen", klinkt het.

De Lelie hoopt binnen enkele maanden met een tweede versie van het project op de proppen te kunnen komen. Laat in de reacties alvast weten of u fan bent.




Reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels