Unilever stopt met reclame gericht op jonge kinderen en zet alleen nog cartoonfiguren op producten die niet te ongezond zijn

Unilever Twitter
Voedingsmiddelenproducent Unilever richt zijn reclames niet meer op jonge kinderen. Voor de meeste reclames gaat het bedrijf nu uit van kinderen vanaf 12 jaar. Op sociale media spreekt de maker van onder meer Magnums en Ola-ijsjes tegen eind dit jaar tieners vanaf 13 jaar aan.

Als gevolg van de koerswijziging zet Unilever geen sterren en influencers meer in om zijn producten aan te prijzen. Ook worden cartoonfiguren veel minder gebruikt. Die zullen alleen nog maar in de winkel te zien zijn en dan alleen op producten die niet te ongezond zijn.

De wijziging gaat voor alle ijsjes, snacks, drankjes en andere voedingswaren gelden en moet overal eind dit jaar zijn doorgevoerd. IJsjesmerk Ola is het eerste merk dat met de nieuwe regels gaat werken. Eind dit jaar wil Ola ook een maximum van 110 calorieën en 12 gram suiker per portie hebben. Unilever zegt die grenzen bovendien steeds verder omlaag te brengen.




2 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • Dirk Vregels

    Ik snap niet dat bedrijven nog zoveel geld uitgeven aan reklame als je weet dat 99,96% van de kijkers tijdens de reklameblokken iets ander gaat doen en de reklame dus helemaal niet ziet.

  • Kelly Verlinden

    Daar gaat studio 100 en al hun producten niet mee in volgen, die promoten liever suiker en chemische stoffen in producten voor kinderen.