Proximus-topvrouw geeft toe: "Te veel klachten in 2017, 2018 moet beter"

CEO van Proximus Dominique Leroy heeft vandaag voor het eerst gereageerd op de lange klachten lijst van klanten in De Inspecteur.
Photo News CEO van Proximus Dominique Leroy heeft vandaag voor het eerst gereageerd op de lange klachten lijst van klanten in De Inspecteur.
Klachten over late leveringen van een tv-toestel, facturatieproblemen en weinig oplossingen en antwoorden. De topvrouw van Proximus Dominique Leroy heeft op Radio 2 toegegeven dat 2017 een slecht jaar was voor het telecombedrijf. Reden volgens Leroy? Proximus kan bepaalde klachten van klanten niet onmiddellijk oplossen omdat die soms heel complex zijn. 

Het was radiopresentator Sven Pichal die in 'De inspecteur' eind vorig jaar een lange lijst van klachten door Proximus-klanten bundelde. Vandaag reageerde CEO Dominique Leroy in het Radio 2-programma voor het eerst op die klachtenlijst. "2017 was geen goed jaar", gaf de topvrouw toe. "Eind 2016 deden we een grote promotie waar we een tv-toestel koppelden aan onze Tuttimuspacks. Die levering liet vaak op zich wachten, met veel klachten tot gevolg. Ook waren er veel facturatieproblemen voor klanten die van onze bestaande diensten overschakelden naar nieuwe packs. Antwoord en oplossing kwamen er vaak te laat."

Geen tariefverhoging

Dagelijks verwerkt het callcenter van Proximus 45.000 vragen van klanten, waarvan de meeste volgens Leroy meteen opgelost worden. "Maar complexe problemen vragen soms wat meer tijd. Een ander probleem binnen het telecombedrijf is dat de verschillende diensten niet goed met elkaar communiceren. We werken nu aan systemen waar alle informatie gecentraliseerd wordt. Ook zorgen we voor betere opleidingen en tools voor de medewerkers in de callcenters zodat ze de klanten beter kunnen helpen. Het zal nog wel even duren voor alle problemen opgelost raken”, waarschuwt Leroy. 

Zo vermoedt de topvrouw dat de facturatieproblemen voor bestaande klanten nog tot de zomer van 2018 kunnen aanslepen. Daarnaast heeft ze nog goed nieuws: het tarief van nieuwe packs als Tuttimus, Mobilus en Familus gaat dit jaar niet omhoog. 




56 reacties

Alle reacties zijn welkom zolang ze voldoen aan de do's en don'ts die je hier kan terugvinden: gedragsregels. Elke dag ontvangen wij duizenden reacties, het kan enkele uren duren voor jouw reactie wordt geplaatst. Wordt jouw reactie afgekeurd dan werd er geoordeeld dat deze onze gedragsregels schendt.


  • André Van Laethem

    Als je als telecom operator je techniekers gaat betalen met noten , dan krijg je apen. Als je je onder aannemers gaat uitpersen krijg je geen techniekers maar krijg je het puin dat overblijft. Als je ziet dat vloerleggers hogerop klimmen in de hierarchie van een telecom bedrijf dan zie je genoeg. En dan nog een omhooggevallen bestuur, dan is het hek van de dam. De Karel zal het wel oplossen.

  • Erik Desloover

    Dom personeelsbeleid ' afvloeiing en besparingen.

  • Karel Van Campenhout

    Ik denk dat ze een beetje jong is om aan de leiding te staan voor zo een groot bedrijf, te weinig ervaring. Bellens was wel een geldgraaier, maar hij had ook meer capaciteiten.

  • Luk Gonnissen

    Verwacht geen super service van geen enkele provider... Telenet heeft sneller internet dan Proximus , ontvangst van gsm is ook heel verschillend, ben overgestapt van Proximus daar ik bijna geen ontvangst had... ik viel bijna van mijn stoel als de operator aan de tel mij vertelde, wij kunnen voor u toch geen speciale mast zetten.... waarom ze me dan verschillende keren opbelde om me als klant te maken was me,dan ook een raadsel...

  • Erwin Vandriessche

    Probleem van de internetbedrijven in ons landje is een groot gebrek aan voldoende concurrentie . Momenteel hebben ze een monopolie opgebouwd, waardoor klantvriendelijkheid op een onderschikte plaats staat! Ze laten wel uitschijnen klantvriendelijk te zijn, tot je een probleem hebt dan komt de ware aap uit de mouw!