Problemen met app en website Argenta houden aan

Photo News
De problemen met het nieuwe bankplatform van Argenta zijn nog niet van de baan. De app en de website van de bank zullen vandaag wellicht niet meer online gaan, zegt een woordvoerster van de bank. De problemen ontstonden na een update in het paasweekend, waarvoor de toepassingen ook al offline waren. Aanvankelijk was tegen deze namiddag een oplossing verwacht. Daarnaast kregen honderden klanten de naam van hun overleden of ex-partner te zien bij hun rekening na een update van het bankenplatform. Dat bevestigt de bank zelf aan VTM NIEUWS.

Dit weekend voerde Argenta een grootschalige update door van hun platform. Daardoor konden de klanten de mobiele diensten niet meer raadplegen tot zondagavond. Wanneer dat wel terug lukte, was dat een schok voor gebruikers van zo'n 850 rekeningen: ze zagen plots de naam van hun overleden of ex-partner opduiken bij hun rekening. De bank is zelf op de hoogte van het probleem.

Geen risico

“Ook al is dit erg vervelend, het houdt geen operationeel risico in: enkel de vermelding van de naam is fout, de vorige partner heeft geen toegang tot de rekening. Dit wordt zo snel mogelijk rechtgezet”, zegt de bank aan  VTM NIEUWS.

De bank bevestigt ook dat de problemen zich bij 850 van de 1,1 miljoen rekeningen hebben voorgedaan.

Toch zijn dat niet de enige problemen die klanten ondervinden. Argenta raadt mensen aan om de app tijdelijk uit te schakelen omdat het netwerk op dit moment overbelast is, staat in De Tijd te lezen.




38 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • bob Anno

    Het werkt nog steeds niet!!!

  • Frans Peeters

    Tot voor de update deed de app het uitstekend bij mij, waarom iets veranderen wat goed werkt. ARGENTA kan misschien een hacker inhuren om het probleem op te lossen.

  • Gerrit De Meyer

    Het systeem updaten tijdens een (verlengd) weekend dat samenvalt met de laatste dag van de maand en het kwartaal is onverantwoord. Lonen worden gestort, afbetalingen worden gedaan en kwartaalinteresten worden berekend. Slechte timing.

  • Jarne Van Pelt

    Dit geklaag heeft niks met geduld te maken. Een bedrijf dat over miljarden gaat, mag toch wel verondersteld worden om dit professioneler aan te pakken. Verstand op nul, ogen dicht, en updaten maar! En hopen dat het goed komt. Niet dus!

  • John Stahl

    Al die apps zijn overroepen. Wie heeft er nu geen meerdere banken of 2000€ cash geld thuis. De Croo wil je nu 1 app aansmeren om al uw elektronisch verkeer mee te doen. Laat u niet vangen mensen. Ik ben al een jaar gestopt met smartphone. Back to basics. Ik denk dat ik maar mijn C64-emulator ga opstarten en een spelletje Q-bert ga spelen.

Video