McDonald's biedt nu ook tafelbediening aan

PHOTO_NEWS
McDonald's gaat de strijd aan met andere hamburgerketens door klanten aan tafel te bedienen. Het bedrijf heeft aangekondigd de nieuwe strategie in alle Britse filialen toe te passen. Ook in enkele Nederlandse ketens loopt er een test. Na het bestellen van een maaltijd komt een medewerker de burger, frietjes en andere snacks persoonlijk bezorgen.

Een structurele ommezwaai van jewelste in fastfoodketen McDonald's. De eeuwenoude filosofie van de zelfbediening verdwijnt mogelijk voorgoed. Na enkele testfases voert het hamburgerrestaurant de nieuwe strategie door in al zijn 1250 filialen in het Verenigd Koninkrijk. Ook in andere landen, zoals Nederland, probeert McDonald's het nieuwe concept uit.

Het nieuwe bedieningssysteem houdt in dat klanten hun bestelling plaatsen aan een centrale toog. In plaats van ter plekke op het eten te wachten, kunnen bezoekers plaats nemen aan tafel, waar het personeel de maaltijd zal brengen. Op termijn moet bovendien de bestelling mobiel gebeuren, via gigantische iPads. Het computerprogramma wijst de consumenten dan een plaats toe.

McDonald's is ervan overtuigd dat het nieuwe concept de concurrentie met andere hamburger- en fastfoodrestaurants kan verkleinen. De maatregel lijkt bovendien te passen bij de wereldwijde pogingen om de dalende populariteit van McDonald's tegen te gaan.

Drive-ins zullen trouwens wel blijven bestaan, verzekert het bedrijf.

Klanten geven in de toekomst hun bestellingen door op 'The Big iPad'.
Twitter Klanten geven in de toekomst hun bestellingen door op 'The Big iPad'.
De bestelling wordt nadien aan tafel geleverd door werknemers.
Twitter De bestelling wordt nadien aan tafel geleverd door werknemers.