Exclusief voor abonnees

Luc Bellings proeft tomaat-garnaal: “Sorry, maar voor deze prijs is dit bord een verkrachting”

Luc Bellings proeft tomaat-garnaal in verschillende restaurants en spaart opnieuw zijn kritiek (en zijn lof) niet.
Joel Hoylaerts / Photonews Luc Bellings proeft tomaat-garnaal in verschillende restaurants en spaart opnieuw zijn kritiek (en zijn lof) niet.
Na een ommetje vorig jaar in de Ardennen keren sterrenchef Luc Bellings en redacteur Stefan Vanderstraeten deze zomer weer voltijds naar de Belgische kust terug. Zeven zaterdagen, vijfendertig nieuwe restaurants, zeven oerklassieke gerechten. Vandaag op het menu: tomaat-garnaal.

Je hebt 5% van dit artikel gelezen

Dit artikel is exclusief
voor abonnees.

Word ook abonnee en lees onbeperkt alle artikels. Meer dan 200.000 mensen gingen je voor.

  • Slechts €6,95 €4,95 per 4 wekenGeniet 1 jaar van deze voordelige prijs
  • Lees 4 weken gratisEn krijg onbeperkt toegang tot alle artikels
  • Stop wanneer je wilOok tijdens jouw proefperiode
Lees 4 weken gratis



50 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Patrick Van Deputte

    beste Mr Bellings U bent niet in de positie om collega's met enkele zinnen de grond in te boren. U baseert zich op een momentopname . Het restaurant die u een 0/10 geeft, krijgt nochtans hééel veel positieve revieuws van zijn trouwe klanten.Dit vind ik véél belangrijker . Dus ga liever zelf achter Uw kookpotten staan , dan vermijd U misschien dat U voor de 2de keer failliet gaat.

  • Francinne Declerque

    Als het niet goed is dan is het niet goed, maar als je het restaurant op yelp opzoekt zijn er toch meer positieve dan negatieve opmerkingen. En akkoord horeca uitbaters zijn in veel gevallen inderdaad dieven die ondermaatse kwaliteit leveren, maar is dat in dit geval ook zo ? Ik hecht meer belang aan klanten revieuws dan de revieuw van bellings. Misschien toch eens beter opzoekwerk leveren ?

  • Gil Groenewijn

    Ronald Boudewijns, zoals zowat elke andere kok werk die man geen 7 dagen op 7. Heeft die zijn restaurant een sluitingsdag (of meer). Tijd genoeg om - op vraag van de krant neem ik aan - een paar eetgelegenheden te bezoeken en het kaf van het koren proberen te scheiden . Iedereen heeft recht te weten waar het niets waard is en waar het in orde is, dat is mijn mening. Dus, laat hem maar beoordelen.

  • Ronald Boudewijns

    Gil Groenewijn, Euh...een twee sterrenkok (Michelin) ? hoort die niet in “zijn” restaurant te zijn? ik kan me echt niet voorstellen dat die daar tijd voor zou hebben.......

  • marnick dedier

    ik woon nu 40 jaar aan de kust en ga zeer regelmatig op restaurant. iedereen zou moeten weten dat bv veel friet door jobstudenten gebakken worden, misschien moet de horeca tonen hoe men een goede friet bakt. wat ik schandalig vind zijn de prijzen maar die worden zo hoog gemaakt door horeca mensen die niet oorspronkelijk van de kust zijn maar van het binnenland komen en rap fortuin willen maken . horeca mensen van de kust hebben hun vaste klanten en rekenen niet op en meer aan/van toeristen