Lidl Duitsland verwijdert “seksistische” advertentie op Facebook voor bagels en donuts

Getty Images/iStockphoto
De Duitse supermarktketen Lidl heeft een controversiële post op Facebook verwijderd na klachten over seksisme. Het ging om een advertentie met bagels en donuts, met daarbij de vermelding "een gat is een gat".

"Donuts en bagels zijn allebei lekker. Of ze nu zoet of hartig zijn. Een gat is een gat", klonk het. Het socialmediateam van Lidl heeft de post gisteravond verwijderd en excuses aangeboden.

Het bedrijf zegt dat het alleen maar vermakend wilde zijn. "Dus we willen ons excuseren bij al diegenen die er aanstoot aan genomen hebben en zullen beter ons best doen in de toekomst.”




24 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Leo Peeters -Duym

    seksistische advertentie? Ik zie er geen gaten in.

  • Elke Claes

    Als familiewinkel mag je je reclame een beetje deftig houden. Ik zie de humor er ook wel in, hoor, als volwassene... Als moeder vind ik hem minder geslaagd. Het is niet dat alles maar moet kunnen op het internet, dat de normen ook moeten vervagen in het dagelijkse leven.

  • Marco Debart

    Ik vind hem heel geslaagd

  • Noël Dierickx

    Het was misschien niet al te fijnzinnig uitgedrukt, maar waarom moet iemand (dus niet iedereen) een seks-gedachte hebben om zo iets onnozels? Men zou op den duur niets tegen (n)iemand durven zeggen. Wat een verzuurde wereld...

  • jean vandenberghe

    Man, man, man... Het zijn koeken met een gat in. Mag je tegenwoordig niets meer bij naam noemen?