Jupiler en Cara lanceren campagne tegen zwerfvuil

AB Inbev en De Colruyt Group slaan de handen in elkaar en willen de Belg met een campagne doen nadenken over zwerfvuil.
PHOTONEWS AB Inbev en De Colruyt Group slaan de handen in elkaar en willen de Belg met een campagne doen nadenken over zwerfvuil.
AB InBev en Colruyt Group hebben via een kort filmpje, dat momenteel verspreid wordt via sociale media en digitale affiches, een gezamenlijke campagne gelanceerd om de Belg te doen nadenken over het afval dat maar al te vaak achteloos achtergelaten wordt.

"Vuilbak. Leeg zijn alle blikjes hetzelfde. Vuilbak. Simpel" is de tekst die in het kort filmpje getoond wordt en waarbij achtereenvolgens een leeg blikje Cara pils (Colruyt Group) en Jupiler (AB InBev) te zien is. Het is eerder uitzonderlijk dat twee bierproducenten gezamenlijk een dergelijke campagne voeren.

AB InBev heeft in dit verband op haar blikjes Jupiler, affiches en online banners de simpele vraag 'Waarom?' gepost. Tijdens en na de laatste match van de Rode Duivels tegen Cyprus werd bovendien een eco-team ingezet om lege blikjes te deponeren in een reuzegroot blik van Jupiler. Hierbij werd in totaal 144 kilo opgehaald of iets meer dan 10.000 blikken.

Ook de Colruyt Group moedigt al enkele jaren in het kader van het actieplan 'Samen voor minder zwerfvuil' grote en kleinere initiatieven aan om de verspreiding van zwerfvuil te beperken. Zo werd onder meer 700.000 euro geïnvesteerd in afvalfaciliteiten rond winkels.




4 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Patrick Verbelen

    Een beter idee is te stoppen met die blikjes.

  • jeroen sabbe

    In de USA kan je blikjes bij oud ijzer doen en er zo iets aan verdiennen.... Hier kan of mag dit blijkbaar niet.... Daklozen zouden zo een extra inkomen kunnen hebben....

  • gilbert dejonghe

    Schaf al die blikken af en verkoop alles in glazen flessen .

  • Kare De schutter

    Ze zijn zelf verantwoordelijk voor zwervend blikgoed. Vele blikjes belanden op straat door "geniepige" drinkers. Tankstations - krantenwinkels ed. hoeven deze niet te verkopen!