Dit is hoe Proximus tv-klanten gaat tegemoetkomen na storing

Veel kijkers van Proximus TV kregen maandagavond deze boodschap op hun tv-scherm.
BELGA Veel kijkers van Proximus TV kregen maandagavond deze boodschap op hun tv-scherm.
Televisieklanten die maandagavond werden getroffen door de panne bij Proximus, krijgen twee weken lang gratis toegang tot drie betaalkanalen. Met die compensatie wil het telecombedrijf de klanten tegemoet komen na de storing die het bel-, internet- en sms-verkeer trof. Wie nog problemen ervaart, krijgt het advies om de modem of decoder te herstarten.

De klantendienst van Proximus kampt nog met wachttijden na de pannes van maandag en dinsdag. Volgens de operator is er niet langer een algemeen probleem, maar kunnen sommige klanten "individueel" nog problemen hebben. Het volstaat meestal om modem en/of tv-decoder te herstarten.

"Sinds gisterennamiddag adviseren we klanten die nog problemen hebben, om hun modem en/of decoder herop te starten. Dan is het meestal opgelost", zegt Proximus-woordvoerder Jan Margot. "Sommige klanten weten dat niet. Als enkele honderden van hen naar de callcenters bellen, is het daar al snel druk. We zitten met een achterstand waardoor er nog wachttijden zijn."

Gratis betaalkanalen

Concreet zullen Proximus TV-klanten een boodschap met excuses in het welkomstmenu zien verschijnen. Ze krijgen zo toegang tot de Movies & Series Pass, het pakket met het Belgisch voetbal en de nieuwe Studio 100 GO Pass.

Wanneer de compensatie in werking treedt, is nog niet bekend. Proximus-woordvoerder Jan Margot houdt het op "een kwestie van dagen."

De compensatie geldt voor alle ruim 1,5 miljoen klanten van Proximus TV, ook al werd slechts een onbekend deel van hen getroffen. Zij moesten het ongeveer een uur zonder tv stellen. Vast staat dat de compensatie Proximus handenvol geld kost. De Tijd rekende uit dat de tegemoetkoming minimum 19 miljoen euro  bedraagt.

Het netwerk van Proximus lag maandagavond tussen 20 uur en 21.15 uur plat in een groot deel van Vlaanderen.  De oorzaak was een elektriciteitspanne in een van de datacenters. 




106 reacties

Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie
Door het plaatsten van een reactie, ga je akkoord met de gedragsregels


  • christine andelhof

    Ik ben al geabonneerd op M&S . Krijg ik die 14 dagen gratis abonnement want die andere zenders interesseren me niet.

  • josep duhamel

    en wat denkt proximus te doe voor slechthorenden???Bij de ene buitenlandse zender na de andere valt de ondersteuning van ondertitels weg: ARD (Duitsland 1), alle Franse zenders, BBC1 en BBC 2. Tevens worden voor zenders zoals RTBF die in Wallonië wel degelijk onderittels heben voor slechthorenden, geen ondersteuning aangeboden. Zender na zender wordt me afgepakt door proximus. ik kan enkel concluderen dat mensen met een gehoorhandicap niet welkom zijn bij proximus.

  • Jan Verstrepen

    Probleem blijkbaar niet opgelost want mijn internet is nog niet wat het moet. De klantendienst is vriendelijk maar wat wij willen is een internet dat werkt en met goede technici ........

  • MARLEEN RAMAN

    Ik heb die 3 zenders, wat is mijn tegemoetkoming.Raman Marleen

  • René Van Halen

    Dat kost Proximus geen 19 miljoen Euro, want dit is gewoon een kwestie van softwareinstellingen. Geen extra uitgaven en minimaal minder inkomsten, want die 19 miljoen hadden ze daarvoor ook niet als inkomsten. Alleen wie geïnteresseerd is in die pakketten zal nu twee weken wachten met betalen. En vermits sommige gebruikers deze pakketten nu ontdekken, komen er misschien wel nieuwe klanten en nieuwe inkomsten uit voort.