Bpost verwerkte 60 procent meer pakjes op ‘Cyber Monday’, achterstand door staking nog niet weggewerkt

Baert Marc
De kortingdagen Black Friday en Cyber Monday hebben consumenten massaal aangezet tot internetaankopen. Dat blijkt ook uit cijfers van bpost, marktleider voor pakjesbezorging in ons land.

Op een "gewone" dag verwerkt bpost gemiddeld 190.000 pakjes. Op Black Friday waren dat er 22 procent meer en op Cyber Monday zelfs 60 procent meer. Ook in de dagen daarna bleven de aantallen hoog, zegt een woordvoerster van het postbedrijf.

De piek kwam voor bpost op een moeilijk moment. Tussen 7 en 12 november was er een staking bij het bedrijf, waardoor de verzending van pakjes vertraging opliep. Die achterstand was gisteren nog niet volledig weggewerkt, zo blijkt uit reacties op Twitter van de bpost-klantendienst. 




16 reacties

Alle reacties worden voor publicatie gelezen -en goed- of afgekeurd- door het moderatie-team van HLN. Elke reactie moet voldoen aan deze gedragsregels.
Je naam en voornaam verschijnen bij je reactie.


  • Yvan Lissens

    Tatiana Mortier: Bpost gaat uw pakje echt niet in China ophalen. Als je een bestelling in die regio plaatst dan kan de levering tot drie maanden duren.

  • Yvan Lissens

    Een (1) bedrijf dat nog in de middeleeuwen leeft...Bpost. Ongelooflijk hoe een bedrijf van deze omvang niet voorbereid was op de toekomst. Ondertussen stijgt de kost wel weer voor een ondermaatse dienstverlening, schandalig.

  • Tatiana Mortier

    Wij zitten met 3 gezinnen te wachten op 24 pakketten sommige zijn al 6 weken geleden verzonden vanuit china. Maar bij bpost bel je en ze zeggen dat het nog altijd op de vlieger zit. Dikke zever. Neen ligt in al die containers in brussel vast en ze weten zelf nie meer hoe ze het gaan oplossen. Ik leg klacht neer tegen bpost.

  • Hilde Eykens

    Ik bestel niet meer bij een bedrijf dat met bpost werkt.

  • cecil atherton

    De luieriken.