screenshot
Volledig scherm
© screenshot

‘My prrreciousss!’: waarom we optimistisch mogen zijn over ‘Lord of the Rings: Gollum’

gamepreviewKan een ‘Lord of the Rings’-personage dat niét vecht, en eigenlijk alleen maar tweeëneenhalve films lang loopt te zeuren, de protagonist zijn van een spannende actie-adventuregame? De Duitse gamestudio Daedalic Entertainment denkt van wel met zijn ‘Lord of the Rings: Gollum’. En we zijn er, nu we twee levels uit de game hebben mogen aanschouwen, voorzichtig optimistisch in dat ze gelijk hebben.

  1. Opmars van de radicale coöpgame: in meer en meer videogames hebben spelers elkaar écht nodig
    games

    Opmars van de radicale coöpgame: in meer en meer videogames hebben spelers elkaar écht nodig

    Er bestaan honderden videogames waarin spelers in elkaars spel kunnen opduiken. Maar er bestaan ook coöpgames die het veel minder vrijblijvend aanpakken, en waarin twee tot vier spelers elkaar effectief nòdig hebben om verder te geraken. Dat soort titels is stevig in opmars. En de Nederlandse gamestudio achter ‘We Were Here Forever’, zo’n nieuwe co-op-only-game, denkt te weten waarom.

Tech