In cyberpunk-verhalen, zoals 'Gamedec', lopen de virtuele en echte wereld in elkaar over.
Volledig scherm
In cyberpunk-verhalen, zoals 'Gamedec', lopen de virtuele en echte wereld in elkaar over. © Anshar Studios

Met ‘Gamedec’ verscheen de zoveelste cyberpunkgame: waarom is dit genre zo populair?

Een videogame gemaakt door een Poolse studio, over een nabije hoogtechnologische toekomst waarin de mensheid zich heeft laten onderwerpen aan de macht van multinationale bedrijven: waarover hebben we het dan? Nope, niét over het problematische Poolse videogame-epos Cyberpunk 2077. Toevallig uit hetzelfde land komt vandaag Gamedec op de markt, een cyberpunktitel waarin je misdaden moet oplossen in virtuele werelden.

  1. Sony haalt ‘Cyberpunk 2077' uit Store na talloze bugs: “In die omstandigheden het spel zo hypen is een onvergeeflijke fout”
    PREMIUM

    Sony haalt ‘Cyberpunk 2077' uit Store na talloze bugs: “In die omstandig­he­den het spel zo hypen is een onvergeef­lij­ke fout”

    Het Japanse technologiebedrijf Sony heeft ‘Cyberpunk 2077' wereldwijd uit zijn PlayStation Store gehaald. In de voorbije dagen is gebleken dat het videospel van de Poolse spelletjesmaker CD Projekt (CDPR) bulkt van de bugs. De beslissing hing dus al langer in de lucht. “In die omstandigheden het spel zo hypen is een onvergeeflijke fout", meent onze technologiejournalist Kenneth Dée.

iHLN