Veel schaduwen, een uitgezoomde camera om de natuur in beeld te brengen: 'Trek to Yomi' haalt veel vormelementen uit de films van de Japanse grootmeester Akira Kurosawa.
Volledig scherm
Veel schaduwen, een uitgezoomde camera om de natuur in beeld te brengen: 'Trek to Yomi' haalt veel vormelementen uit de films van de Japanse grootmeester Akira Kurosawa. © Devolver Digital

Grootste vijand in stijlvolle samoeraigame ‘Trek to Yomi’ is voorlopig de verveling

gamepreviewVisueel is de aanstaande samoeraigame ‘Trek to Yomi’ verbijsterend origineel, geënt op Japanse samoeraifilms uit de jaren 50 en 60. Hopelijk steken de makers, tegen de tijd dat de game klaar is, ook wat strakkere gameplay onder die intrigerende grafische stijl, want wat we tijdens het ons al vergunde eerste uur van de game hebben gespeeld ging al snel vervelen.

  1. Na ‘The Last of Us’: hoe gevaarlijk zijn schimmels voor de mens? “Systemische infecties in het bloed of de organen zijn in 30 tot 60% van de gevallen dodelijk”
    PREMIUM

    Na ‘The Last of Us’: hoe gevaarlijk zijn schimmels voor de mens? “Systemi­sche infecties in het bloed of de organen zijn in 30 tot 60% van de gevallen dodelijk”

    Corona is nog niet volledig achter de rug of iedereen heeft het al over een nieuwe pandemie. Deze keer gelukkig eentje die enkel op ons scherm te zien is - althans voorlopig toch. In de populaire HBO-reeks ‘The Last of Us’ teistert een schimmelinfectie de wereld en verandert iedereen in een bloeddorstig monster. Maar hoe realistisch is dit? Zou het ons ooit ook echt kunnen overkomen? En hoe gevaarlijk zijn schimmels echt? We vroegen het aan microbioloog Hans Carolus (KU Leuven).
  1. De makers van ‘Apex Legends’: “We willen dat onze game van generatie op generatie wordt gespeeld”
    Videogames-interview

    De makers van ‘Apex Legends’: “We willen dat onze game van generatie op generatie wordt gespeeld”

    Vier jaar geleden kwam ‘Apex Legends’ op de markt als een concurrent voor het grote ‘Fortnite’, dat toen ineens de miljarden bij elkaar veegde. Maar na vijftien ‘seizoenen’ heeft de game zijn eigen pad gevonden: weg van het ‘kiddy’ vertier waar de grote tegenstrever zo goed in is, en meer richting het hardere, competitievere knalwerk. Maar het wordt tegelijkertijd ook tijd om nieuwe spelers binnen te halen, zeggen game director Steve Ferreira en design director Evan Nikolich.