Een heel scherm vol met sujets om af te lappen: dat is het blijvende en winnende concept van een 2D-brawler.
Volledig scherm
Een heel scherm vol met sujets om af te lappen: dat is het blijvende en winnende concept van een 2D-brawler. © Dotemu

GAMEREVIEW 'Streets of Rage 4': meppen verkopen alsof het weer 1994 is

gamesMaak een vervolg op een meer dan een kwarteeuw oude reeks 2D-vechtgames, laat een roedel striptekenaars op de graphics los, en je krijgt iets als ‘Streets of Rage 4'. Maar de gameplay van dit nakomertje is misschien net iets té oubollig voor een modern gamerpubliek.

0 reacties

  1. GAMEREVIEW. ‘Animal Crossing: New Horizons’ bundelt alle vervelende dingen uit andere games en perfectioneert ze
    games

    GAMEREVIEW. ‘Animal Crossing: New Horizons’ bundelt alle vervelende dingen uit andere games en perfectio­neert ze

    Wegdromen op een eiland ver weg, het klinkt vandaag aanlokkelijker dan ooit. Elektronische schermen vormen nu grotendeels onze ramen op de buitenwereld, en Animal Crossing: New Horizons biedt de liefhebbers een puik kozijn. Met dank aan de typische Nintendo-aanpak, die een bonte verzameling banale gameconcepten kneedt en schaaft tot een gepolijst en ontspannend Switch-avontuur.
  2. GAMEREVIEW. 'Doom Eternal' toont dat 'Doom' écht voor de eeuwigheid is
    games

    GAMEREVIEW. 'Doom Eternal' toont dat 'Doom' écht voor de eeuwigheid is

    Er woog een zware last op de schouders van de makers van 'Doom Eternal’: het is de sequel van ‘Doom’ (2016), de geslaagde remake van de legendarische firstpersonshooter uit 1993. En nu moeten ze aantonen dat er - na uitgebreid het verleden te hebben gevierd - ook toekomst zit in de klassieke videospellenreeks. Maar eigenlijk is het omgekeerd: ‘Doom Eternal’ laat vooral zien dat de wereld altijd klaar is geweest voor nog meer ‘Doom’.
  3. GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegameclichés
    games

    GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegame­clichés

    Games zijn als dates: sommige laten de vlinders in je buik zo vrolijk fladderen dat je al hun gebreken voor lief neemt. Andere vinken objectief gezien alle begeerde Blind Getrouwd-vakjes aan, maar hebben een vervelend kantje waar je niet naast kan kijken. Animegames worstelen vaak met meerdere van die kwellingen, en bij One Punch Man: A Hero Nobody Knows en My Hero One’s Justice 2 is dat niet anders.

iHLN