© screenshot

GAMEREVIEW ‘Predator: Hunting Grounds’: had Schwarzenegger dit geweten, dan zou die film maar een tiental minuten geduurd hebben

gamesPredator: Hunting Grounds is de nieuwste titel in een lange rij van online shooters die de markt overstelpen. Het probeert boven het maaiveld uit te steken door de ijzersterke licentie, maar het maaiveld is helaas echter ook al behoorlijk hoog gegroeid.

1. GAMEREVIEW. 'Doom Eternal' toont dat 'Doom' écht voor de eeuwigheid is
    games

GAMEREVIEW. 'Doom Eternal' toont dat 'Doom' écht voor de eeuwigheid is

Er woog een zware last op de schouders van de makers van 'Doom Eternal’: het is de sequel van ‘Doom’ (2016), de geslaagde remake van de legendarische firstpersonshooter uit 1993. En nu moeten ze aantonen dat er - na uitgebreid het verleden te hebben gevierd - ook toekomst zit in de klassieke videospellenreeks. Maar eigenlijk is het omgekeerd: ‘Doom Eternal’ laat vooral zien dat de wereld altijd klaar is geweest voor nog meer ‘Doom’.
  2. GAMEREVIEW. ‘Animal Crossing: New Horizons’ bundelt alle vervelende dingen uit andere games en perfectioneert ze
    games

GAMEREVIEW. ‘Animal Crossing: New Horizons’ bundelt alle vervelende dingen uit andere games en perfectio­neert ze

Wegdromen op een eiland ver weg, het klinkt vandaag aanlokkelijker dan ooit. Elektronische schermen vormen nu grotendeels onze ramen op de buitenwereld, en Animal Crossing: New Horizons biedt de liefhebbers een puik kozijn. Met dank aan de typische Nintendo-aanpak, die een bonte verzameling banale gameconcepten kneedt en schaaft tot een gepolijst en ontspannend Switch-avontuur.
  3. GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegameclichés
    games

GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegame­clichés

Games zijn als dates: sommige laten de vlinders in je buik zo vrolijk fladderen dat je al hun gebreken voor lief neemt. Andere vinken objectief gezien alle begeerde Blind Getrouwd-vakjes aan, maar hebben een vervelend kantje waar je niet naast kan kijken. Animegames worstelen vaak met meerdere van die kwellingen, en bij One Punch Man: A Hero Nobody Knows en My Hero One’s Justice 2 is dat niet anders.