© THQ Nordic

GAMEREVIEW ‘Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning’: een geval van ‘nog eentje en dan stop ik echt’ met bugs

gamesMet de stortvloed aan games die elk jaar uitkomen, is het logisch dat er af en toe een paar titels door de mazen van het net de obscuriteit in glippen. Soms verdiend, maar evengoed vaak onterecht, want de stomste reden kan al genoeg zijn om een topspel te laten falen. Sommige games verdienen nu eenmaal een beter lot dan ondanks goede kritieken in de vergetelheid verdwijnen. ‘Kingdoms of Amalur: Reckoning’, dat in februari 2012 werd uitgebracht, was zo’n game.

1. GAMEREVIEW. ‘Battletoads’ is terug: lang niet zo frustrerend als vroeger, maar ook dat heeft nadelen

GAMEREVIEW. ‘Battle­toads’ is terug: lang niet zo frustre­rend als vroeger, maar ook dat heeft nadelen

Frustrerend moeilijke games zijn hot. Bloodborne, Dark Souls, Sekiro,… Het lijkt wel alsof we ons als gamers met plezier de virtuele afgrond instorten om na elk pak rammel weer recht te krabbelen en het toch nog een keertje te proberen. Maar wie in 1991 al voldoende motoriek ontwikkeld had om een controller vast te houden, weet dat wat tegenwoordig voor moeilijk doorgaat, in het niets verzinkt naast hét spel dat verantwoordelijk was voor een karrenvracht kapotte controllers, verbroken vriendschappen en luidkeels gebrulde vloekwoorden: ‘Battletoads’ op de NES.
  2. PlayStation 5 maanden voor de lancering al uitverkocht: “De vraag is vele malen groter dan het beschikbare aanbod”

PlayStati­on 5 maanden voor de lancering al uitver­kocht: “De vraag is vele malen groter dan het beschikba­re aanbod”

Gamers verheugen zich al een hele tijd op de nieuwe spelconsole van Sony: de PlayStation 5. Woensdag werd de lanceringsdatum, 19 november, bekend gemaakt en sindsdien worden er nog meer bestellingen voor Sony’s nieuwe paradepaardje geplaatst. Zij hebben pech: de nieuwe spelconsoles zijn al lang uitverkocht en het is nog niet geweten wanneer er meer beschikbaar zullen zijn.