© screenshot

GAMEREVIEW Cannibal Cuisine: voeder eens wat gebraden toeristen aan de kannibalengod in deze Belgische game

gamesToeristen in de pan hakken en serveren aan je god. Mét het juiste bijgerecht. Dat is het aparte uitgangspunt van ‘partycookinggame’ Cannibal Cuisine van de Belgische ontwikkelaar Rocket Vulture, dat vandaag verschijnt. Apart is het zeker, maar is het ook plezant? Ja en nee.

1. GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegameclichés
    games

GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegame­clichés

Games zijn als dates: sommige laten de vlinders in je buik zo vrolijk fladderen dat je al hun gebreken voor lief neemt. Andere vinken objectief gezien alle begeerde Blind Getrouwd-vakjes aan, maar hebben een vervelend kantje waar je niet naast kan kijken. Animegames worstelen vaak met meerdere van die kwellingen, en bij One Punch Man: A Hero Nobody Knows en My Hero One’s Justice 2 is dat niet anders.
  2. GAMEREVIEW - Pokémon Sword en Shield: hét perfecte cadeau voor onder de kerstboom

GAMEREVIEW - Pokémon Sword en Shield: hét perfecte cadeau voor onder de kerstboom

Twee jaar na de lancering van de Nintendo Switch, kunnen Pokémon-fans eindelijk een volledig nieuwe regio ontdekken. In Pokémon Sword en Pokémon Shield kan je de allerbeste trainer van de Galar-regio worden door, zoals in elk spel van de reeks, je Pokédex te vervolledigen en de Pokémon Champion te verslaan. De aanloop naar de verkoop van Pokémon Sword en Shield ging gepaard met controverse, maar ontwikkelaar Game Freak heeft gezorgd voor grondige vernieuwingen en maakte zo de beste games in de reeks.