© rv

GAMEREVIEW. ‘Animal Crossing: New Horizons’ bundelt alle vervelende dingen uit andere games en perfectioneert ze

gamesWegdromen op een eiland ver weg, het klinkt vandaag aanlokkelijker dan ooit. Elektronische schermen vormen nu grotendeels onze ramen op de buitenwereld, en Animal Crossing: New Horizons biedt de liefhebbers een puik kozijn. Met dank aan de typische Nintendo-aanpak, die een bonte verzameling banale gameconcepten kneedt en schaaft tot een gepolijst en ontspannend Switch-avontuur.

1. GAMEREVIEW - Pokémon Sword en Shield: hét perfecte cadeau voor onder de kerstboom

GAMEREVIEW - Pokémon Sword en Shield: hét perfecte cadeau voor onder de kerstboom

Twee jaar na de lancering van de Nintendo Switch, kunnen Pokémon-fans eindelijk een volledig nieuwe regio ontdekken. In Pokémon Sword en Pokémon Shield kan je de allerbeste trainer van de Galar-regio worden door, zoals in elk spel van de reeks, je Pokédex te vervolledigen en de Pokémon Champion te verslaan. De aanloop naar de verkoop van Pokémon Sword en Shield ging gepaard met controverse, maar ontwikkelaar Game Freak heeft gezorgd voor grondige vernieuwingen en maakte zo de beste games in de reeks.
  2. GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegameclichés
    games

GAMEREVIEW. ‘One Punch Man’ en ‘My Hero One’s Justice 2' knokken lekker, maar verzuipen in moeras van animegame­clichés

Games zijn als dates: sommige laten de vlinders in je buik zo vrolijk fladderen dat je al hun gebreken voor lief neemt. Andere vinken objectief gezien alle begeerde Blind Getrouwd-vakjes aan, maar hebben een vervelend kantje waar je niet naast kan kijken. Animegames worstelen vaak met meerdere van die kwellingen, en bij One Punch Man: A Hero Nobody Knows en My Hero One’s Justice 2 is dat niet anders.
  3. GAMEREVIEW. 'Doom Eternal' toont dat 'Doom' écht voor de eeuwigheid is
    games

GAMEREVIEW. 'Doom Eternal' toont dat 'Doom' écht voor de eeuwigheid is

Er woog een zware last op de schouders van de makers van 'Doom Eternal’: het is de sequel van ‘Doom’ (2016), de geslaagde remake van de legendarische firstpersonshooter uit 1993. En nu moeten ze aantonen dat er - na uitgebreid het verleden te hebben gevierd - ook toekomst zit in de klassieke videospellenreeks. Maar eigenlijk is het omgekeerd: ‘Doom Eternal’ laat vooral zien dat de wereld altijd klaar is geweest voor nog meer ‘Doom’.