Beeld uit 'Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion'.
Volledig scherm
Beeld uit 'Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion'. © Square Enix

Gamelabel Square Enix concentreert zich op Japanse games, verwacht hetzelfde van publiek

VideogamesEerst zo goed als al je westerse titels van de hand doen, en vervolgens je Aziatische werk aan deze zijde van de aardbol proberen te forceren op een breed gamerpubliek: dat is nu duidelijk de nieuwe strategie van het Japanse gamelabel Square Enix. De maker van ‘Final Fantasy’ en ooit die van ‘Tomb Raider’ - om de twee bekendste titels maar te noemen – organiseerde eind vorige week een pers- en influencer-event in Londen waarin het alle twijfel wegnam.

  1. ‘Phantom Fury’ brengt de nineties terug naar je console
    Gamepreview

    ‘Phantom Fury’ brengt de nineties terug naar je console

    3D Realms, het gamelabel dat ons in de nineties toppers als ‘Duke Nukem 3D’ en ‘Hexen’ bracht, keert na jaren terug naar het voorplan met nieuwe shooter ‘Phantom Fury’. Die blinkt uit in precies dezelfde ninetiesvibe als die oudjes van het bedrijf, waarvoor de makers flink aan de graphics moesten sleutelen. Niet om ze er scherp te laten uitzien, zoals bij een moderne shooter, maar om ze net een beetje telegeniek verouderd te doen lijken.