De makers van 'Balan Wonderworld' hadden torenhoge ambities voor hun game. Geen ervan werd waargemaakt.
Volledig scherm
De makers van 'Balan Wonderworld' hadden torenhoge ambities voor hun game. Geen ervan werd waargemaakt. © Square Enix

De hoge ambities van ‘Balan Wonderworld’, en hoe die écht niet werden waargemaakt

gamereviewTwee jaar lang maakte de Japanse videogamereus Square Enix gamers warm voor Balan Wonderworld, de nieuwe worp van Sonic-bedenker Yuji Naka. We spraken voor de release met producer Noriyoshi Fujimoto en componist Ryo Yamazaki over de torenhoge plannen die ze hadden voor de game, om vervolgens bij het spelen te ontdekken dat ze die in de verste verte niet hebben waargemaakt. De ambities aan de realiteit afgetoetst.

  1. Kijk hoe nieuwe Optimus Prime-robot automatisch transformeert in truck en terug
    Play

    Kijk hoe nieuwe Optimus Pri­me-ro­bot automa­tisch transfor­meert in truck en terug

  2. 'Dognappers' bellen aan en dringen huis binnen, maar baasje Ryan vecht terug
    Play

    'Dognappers' bellen aan en dringen huis binnen, maar baasje Ryan vecht terug

iHLN