Photo News
Volledig scherm
PREMIUM
© Photo News

Expert kraakt Pirelli na klapbanden: “Ze hebben telkens het verhaal al klaar”

Formule 1Dat de klapbanden van Max Verstappen en Lance Stroll in Azerbeidzjan veroorzaakt zijn door vuil op de weg, gaat er bij bandenexpert Kees van de Grint niet in. “Dat deze twee mannen heelhuids uit hun auto zijn gekomen, wil niet zeggen dat Pirelli dit niet heel goed moet onderzoeken.”

18 reacties

  • Zulma De Saeger

    1 week geleden
    weg met het SC gedoe
  • Carl Parker

    2 weken geleden
    Misschien elke race 2 pitstops, spannend en goed voor de veiligheid, dit regeltje kan er wel bij.
  • Jean Petermans

    2 weken geleden
    Als je een monopoly hebt zoals Pirelli dan MOET het ook juist zijn.
  • Theo Van Hoof

    2 weken geleden
    Zonder de klapband van Stroll was Max meer dan waarschijnlijk nog binnen gekomen om rood op te halen. Hij had de tijd. Door de SC zat alles op een hoop, zelfs gedubbelde rijders mochten zich 'ontdubbelen' (lees: alle niet gedubbelden kregen straftijd). De pit werd ook gesloten. Komen Max en Checo na de herstart binnen, dan verliezen ze snel 10 plaatsen en is de race ook weg.
  • Erwin Van Roy

    2 weken geleden
    Pirelli geeft een max aan maar dat is aan de perfecte omstandig heden. constant het uiterste vragen van je band wil zeggen dat de levensduur ook een aantal ronden verminderd. zelfde met een gewone band als je rustig rijd slijt deze minder snel dan als je sportief rijd. en als je ziet dat er iemand na 31 ronden een klapband krijgt dan stel ik me de vraag waarom ze niet wisselen van band. dus de teams en rijders zijn evenzeer in fout.