thinkstock
Volledig scherm
© thinkstock

'Zitten is het nieuwe roken', maar hoe kicken we dan af?

Interview10.000 stappen per dag, 3 keer per week sporten, of elke dag een halfuurtje bewegen? We weten niet hoe het bij jullie zit, maar wij zien stilaan door de bomen het bos niet meer. Fitness-specialist Yves Devos to the rescue, auteur van 'Fitness als medicijn'. Hij legt ons kraakhelder uit hoeveel en welke beweging we nu echt nodig hebben om gezond te blijven, en waarom "zitten het nieuwe roken" is.

  1. Hou net zoals de topsporters rekening met je cyclus. Een sportgynaecoloog legt uit hoe je het aanpakt
    PREMIUM

    Hou net zoals de topspor­ters rekening met je cyclus. Een sportgynae­co­loog legt uit hoe je het aanpakt

    Het ene moment bulk je van de energie. Het andere raak je amper een paar meter vooruit. De oorzaak zou weleens die typisch vrouwelijke hormoonschommelingen kunnen zijn. Sporten volgens je cyclus wint dan ook aan populariteit. Zit er iets in? Of is het eerder een doekje voor het bloeden? “Uit onderzoek blijkt dat vrouwen die de eerste twee weken van de menstruatie de gewichten vastnamen, méér resultaat boekten dan vrouwen die precies evenveel trainden, zónder rekening te houden met hun cyclus.”
  1. Bo Van Spilbeeck doet temperatuur stijgen in De Omgekeerde Wereld: "Kom straks maar eens naar mijn loge"
    Play
    De Omgekeerde Wereld

    Bo Van Spilbeeck doet tempera­tuur stijgen in De Omgekeerde Wereld: "Kom straks maar eens naar mijn loge"

  2. Miss Israël draagt jurk gemaakt uit... mondmaskers!
    Play

    Miss Israël draagt jurk gemaakt uit... mondmas­kers!