thinkstock
Volledig scherm
© thinkstock

Ook voor sporthaters: zo kweek je een sportverslaving

De zogenaamde euforische runner's high is volgens jou een hardnekkige mythe, en mensen die beweren écht plezier te beleven aan sport geloof jij langs geen kanten. Nochtans bezitten we allemaal het potentieel om een sportverslaving te krijgen, beweert fitnesstrainer en sportpsycholoog Tom Holland. Deze tips zouden je op weg moeten helpen om jezelf zo'n gezonde verslaving aan te meten.

  1. Loopdagboek: "Ik voel me als een kruising tussen een diepzeeduiker en Hannibal Lecter"

    Loopdag­boek: "Ik voel me als een kruising tussen een diepzeedui­ker en Hannibal Lecter"

    HLN-redactrice Tine Kintaert (25) traint voor een halve marathon. Elke week lees je hier haar dagboek. 21,1 kilometer, oftewel een halve marathon, dat is de afstand die ik volgend jaar in april al lopend wil afleggen. Niet erg speciaal voor de doorwinterde sporter, maar voor een loopnozem als ik een hele uitdaging. Maar hoe begin je eigenlijk te trainen aan zo'n halve marathon? Want motivatie is er genoeg; kennis daarentegen... Tijd om hulp in te roepen, en dus trok ik vorige week naar het UZ Gent voor een inspanningstest.