Carline Vandercruyssen
Volledig scherm
PREMIUM
© Carline Vandercruyssen

In 3 weken fit, sterk én lenig: Lieven Maesschalck geeft je de beste oefeningen om in de stad te doen

Waar zijn die trappen en die bankjes om op te lopen en over te springen? Om een gezond en mooi lichaam te krijgen heb je geen dure attributen of fitnessabonnement nodig. Deze week gaan we voor de ‘Fit4Summer challenge’ samen met sportkinesist Lieven Maesschalck sporten midden in de stad, want ook daar kan je creatief aan de slag om fitter, sterker en leniger te worden.

  1. "Eén keer per week heeft amper effect": arts beantwoordt vragen over invloed van sporten op je gezondheid
    PREMIUM

    "Eén keer per week heeft amper effect": arts beant­woordt vragen over invloed van sporten op je gezondheid

    Veel Belgen hebben de lockdown benut om hun sportieve leven weer zuurstof in te blazen. “Ik heb ervan genoten om tijdens het joggen zoveel startende lopers te zien,” zegt Claire Sneyers, sport- en revalidatiearts in het AZ Monica. “Hopelijk houden ze vol nu het normale leven weer herneemt, want sporten is niet alleen leuk, het brengt ook een kettingreactie van gezondheidseffecten teweeg.” Ze geeft antwoord op enkele veelgestelde vragen over de invloed van sporten op je gezondheid.
  1. "In 3 weken een fit, sterk en lenig lichaam? Zorg ervoor dat je work-out compleet is": Lieven Maesschalck geeft je de beste oefeningen om thuis te doen
    PREMIUM

    "In 3 weken een fit, sterk en lenig lichaam? Zorg ervoor dat je work-out compleet is": Lieven Maesschal­ck geeft je de beste oefeningen om thuis te doen

    Om een gezond en mooi lichaam te krijgen, heb je geen dure attributen of fitnessabonnement nodig. Thuis, in de stad en in de natuur vind je alles wat je nodig hebt om de ‘Fit4Summer challenge’ aan te gaan. Vandaag geeft het team van Lieven Maesschalck via video je enkele oefeningen per dag voor je benen en armen, core en lenigheid. En je hoeft er niet eens voor buiten te komen.
  2. Lieven Maesschalck: “50 minuten sporten per dag volstaat om op 3 weken fit te geraken” (Het beste van de zomer, deel 1)
    PREMIUM

    Lieven Maesschal­ck: “50 minuten sporten per dag volstaat om op 3 weken fit te geraken” (Het beste van de zomer, deel 1)

    De trap, een tafel of de spullen in de keukenkast: zowat alles wat je in huis vindt, kan je gebruiken bij je work-out. Dat heeft sportkinesist Lieven Maesschalck deze zomer bewezen. In de Fit4Summer-zomerchallenge gaf hij onze lezers oefeningen om thuis te doen, en zo op drie weken fit te raken. “Want waar je ook sport, je lichaam is je voornaamste hulpmiddel.” Stap voor stap legt de topkinesist uit welke oefeningen het best zijn voor lenigheid, kracht en fitheid.