Reclamebeeld voor een bandeau, een bandachtige bikinitop, van H&M.
Volledig scherm
PREMIUM
Reclamebeeld voor een bandeau, een bandachtige bikinitop, van H&M. © H&M

Hoe oprecht is de ontdekking van ‘het echte vrouwenlijf’ in reclame? “Het lijkt eerder een trend die nu toevallig in is”

Nu er volop reclame gemaakt wordt voor badmode, valt op dat er almaar meer plek is voor normale vrouwenlijven. Ook grotere merken gaan voor de meer natuurlijke look. Maar die natuurlijke look blijft tot op zekere hoogte beperkt (lees: bedrijven kiezen dan wel voor modellen met een maatje meer, maar het gaat om knappe, jonge vrouwen). Maar hoe oprecht zijn de beweegredenen van de 'inclusieve' beweging eigenlijk? “De reclamesector doet dit niet om ons te pleasen, hoor. Zij willen gewoon hun bikini’s verkopen.”

  1. Is een goedkoop potje vaseline het nieuwe it-product in beautyland? Beautyredactrice Sophie doet de test

    Is een goedkoop potje vaseline het nieuwe it-pro­duct in beautyland? Beautyre­dac­tri­ce Sophie doet de test

    Je huid verzorgen met vaseline in plaats van met een dure nachtcrème? Een prima idee volgens TikTok, waar ‘slugging’ - je huid insmeren met een laagje vaseline voor het slapengaan - razend populair is. Volgens mijn portefeuille ook, want met amper 3 euro voor een grote pot is het zonder twijfel het goedkoopste wondermiddel in mijn beautykast. Maar werkt het echt? Beautyredactrice Sophie deed de test: “Een huid die gehydrateerd is, weerkaatst het licht beter. Daardoor krijg je een mooie glow. Klinkt fantastisch.”
  2. 'Voor mij het 'Kylie Jenner'-pakket, a.u.b.': daarom kiezen zo veel jonge vrouwen bij de cosmetische chirurg voor hetzelfde Instagramgezicht
    PREMIUM

    'Voor mij het 'Kylie Jen­ner'-pak­ket, a.u.b.': daarom kiezen zo veel jonge vrouwen bij de cosmeti­sche chirurg voor hetzelfde Instagram­ge­zicht

    Volle lippen, een fijne rechte neus, hoge wenkbrauwen en een scherpe kaaklijn. Nope, het ligt niet aan jou. Influencers lijken écht steeds meer op elkaar. Kijk maar naar de nieuwe vriendinnen van Viktor Verhulst, Sean Dhondt en Sergio Herman. Dat komt omdat ze het ‘Instagramgezicht’ hebben. Dat gezicht is de nieuwe standaard, het ideale samenraapsel van verschillende origines en zorgt voor een stijgende vraag naar cosmetische behandelingen bij jonge vrouwen. Dokter Ilan Karavani legt uit waar het fenomeen vandaan komt en hoe je het bereikt.
  1. Kim Kardashian alweer onder vuur voor gefotoshopt lichaam. Lingerie-ontwerpster Murielle Scherre: “Laat ons niet boos zijn, maar slimmer”

    Kim Kardashian alweer onder vuur voor gefoto­shopt lichaam. Lingerie-ontwerp­ster Murielle Scherre: “Laat ons niet boos zijn, maar slimmer”

    In een reclamefilmpje van Skims, het shapewearmerk van Kim Kardashian, is te zien hoe een vinger van de ster er plots erg vervormd uitziet wanneer ze met haar hand over haar heup glijdt. Duidelijk een Photoshop-misser. Murielle Scherre, de Belgische lingerie-ontwerpster van La Fille d’O die al jaren weigert om Photoshop te gebruiken, reageert op de heisa. “Er zitten geen ‘fouten’ in het menselijke lichaam. Een lichaam is perfect. Altijd.”
  2. Maar 5% gezinnen beschikt over goedkoopste energiecontracten: zo betaal ook jij minder
    Energie

    Maar 5% gezinnen beschikt over goedkoop­ste energiecon­trac­ten: zo betaal ook jij minder

    De consument raakt niet wijs uit de energiemarkt en zijn stroom- en aardgasfactuur. Hij is nauwelijks op de hoogte van de contractvoorwaarden, weet amper of hij een vaste of variabele prijs betaalt en heeft geen inzicht in de verschillende vaste kosten. Het gevolg: door een gebrek aan informatie betaalt hij een te hoge energieprijs. Maar waar vind je alle essentiële informatie? Mijnenergie.be schept klaarheid.