Getty Images
Volledig scherm
© Getty Images

Doe je beter eerst je cardio en dan krachttraining, of omgekeerd? Enkele experts geven uitleg

Stap jij meteen op de loopband als je naar de sportschool trekt? Of begin je steevast met enkele oefeningen voor je buikspieren? De kans is groot dat je steeds hetzelfde parcours aflegt, maar de volgorde van je training kan ook een invloed hebben op je fitnessdoelen. Enkele sportexperts geven uitleg.

3 reacties

  • Alexa Grieken

    3 jaar geleden
    Iedere expert en iedere persoon heeft wel een andere mening klaar over wat het beste is. Doe gewoon waar je je goed bij voelt en heb wat plezier tijdens het trainen anders hou je het niet lang vol. Daarbij, crossfit trekt zich niets aan van al deze regels van zelfverklaarde experts.
  • Peter Buyck

    3 jaar geleden
    En hoe zit het dan met de opwarming? Een kwartiertje loopband warmt de krachtspieren op. Dus ja cardio voor kracht. En ja als je na een uur aerobics nog een uur wil gewichten heffen, dan ben je gezien... dat is juist.
  • Johannes Smikkelson

    3 jaar geleden
    Onzin van deze "experts". Altijd krachttraining eerst. Anders ga je nooit genoeg intensiteit in je krachttraining krijgen en lift je gewoonweg te licht. Of je nu fit wilt zijn, kracht wilt winnen of spierontwikkeling wilt, altijd eerst krachttraining.