Kat Kerkhofs
Volledig scherm
PREMIUM
Kat Kerkhofs © Carline Vandercruyssen

Dit zijn de beste oefeningen voor een strakke buik volgens Kat Kerkhofs

Wil je een sixpack? Dan moet je hard trainen en op je voeding letten. Maar ook voor wie niet veel tijd heeft en een aangepast menu niet ziet zitten, zijn er manieren om van dat laagje vet op je buik af te raken. Zoals in alle trainingsschema’s van Kat, draait ook deze reeks rond efficiënte en effectieve oefeningen. “Alleen maar sit-ups doen heeft echt geen zin.”

  1. "Cardiotraining zal veel aandoeningen afremmen of voorkomen": kinesist beantwoordt 10 vragen over starten met sport op je vijftigste
    PREMIUM

    "Cardio­trai­ning zal veel aandoenin­gen afremmen of voorkomen": kinesist beant­woordt 10 vragen over starten met sport op je vijftigste

    Hoe blijf je als vijftiger fit en gezond? Alvast niét door in je zetel te zitten. “Niet bewegen is nefast voor je zelfstandigheid op oudere leeftijd. Het leidt tot grotere gezondheidskwalen, meer hospitalisaties en een veelvuldiger gebruik van medicatie”, zegt kinesist Peter Gors van Move to Cure. Maar hoe begin je met sport als vijftigplusser? Tien vragen beantwoord.
  2. Naar de rugschool: nieuwe inzichten over rugpijn en oefeningen om je spiercorset te trainen
    PREMIUM

    Naar de rugschool: nieuwe inzichten over rugpijn en oefeningen om je spiercor­set te trainen

    Wie ‘core’ zegt, denkt aan buikspieren. Maar minstens even belangrijk is wat er - letterlijk - aan de rugzijde ligt. Het probleem? Het zijn spieren waar we minder voeling mee hebben. Een arts, een bekkenbodemspecialiste en een yogalerares leggen uit wat deze spieren juist doen, en hoe je ze moet trainen. “Maar ga thuis niet zomaar het eerste het beste filmpje volgen. Je leert toch ook niet fietsen door naar een video te kijken? De kans dat je de oefeningen op een foute manier uitvoert, is te groot, en daardoor kan je rugproblemen net verergeren.” Hoog tijd voor een lesje rugkunde!