Nala (Beyoncé) en Simba (Donald ‘Childish Gambino’ Glover)
Nala (Beyoncé) en Simba (Donald ‘Childish Gambino’ Glover) © AP

RECENSIE. Wij zagen ‘The Lion King’ als eerste en werden behoorlijk van onze stoel geblazen

Film“Ik wilde het spektakel van de Wildlife-documentaire van de BBC overtreffen”, liet regisseur Jon Favreau optekenen voor hij aan ‘The Lion King’ begon. Het is er eentje geworden waarvoor ene Sir David Attenborough (93) zijn kopje hete Earl Grey (mét wolkje melk) mag laten staan.

1. Van bruto naar netto: dit sta je af (en zo houd je wat meer loon over)
    Jobat

Van bruto naar netto: dit sta je af (en zo houd je wat meer loon over)

Wanneer je je loonbrief onder de loep neemt, merk je daar in eerste instantie waarschijnlijk een aardig bedrag op. Wat daar onderaan als nettoloon nog van rest -en dus uiteindelijk op je rekening belandt- is helaas een stuk minder. Dit kan wel eens tot teleurstelling leiden. Werkgevers zullen bij loononderhandelingen immers steeds brutobedragen hanteren. Jobat.be onderzocht wat er precies met je loon gebeurt bij de omzetting van bruto naar netto, en waar dat geld naartoe vloeit.
  2. “Een groepje van zo’n vier vrouwen doet m'n stunts”: actrice Karen Gillan genoot volop van opnames nieuwe actiefilm
    Film

INTERVIEW. “Een groepje van zo’n vier vrouwen doet m'n stunts”: actrice Karen Gillan over nieuwe actiefilm

Een komische actiethriller vol doldwaze vechtscènes. Dat is ‘Gunpowder Milkshake’, de nieuwste film van Navot Papushado, in één zin samengevat. De Israëlische regisseur slaagde er met Karen Gillan, Lena Headey, Angela Bassett, Carla Gugino en Michelle Yeoh in om een absolute girlpower-topcast bij elkaar te krijgen. Hoofdrolspeelster Gillan (33) zegt dat ze dankzij de opnames één van haar mooiste zomers in Berlijn beleefde: “Zelfs na een lange draaidag gingen we met z’n allen op stap. Ik heb er vriendinnen voor het leven aan overgehouden.”
  3. Analist Jan Mulder en ex-profvoetballer Jelle Van Damme stellen Gouden 11-ploeg samen: “Jammer dat ik maar twee spelers van Club Brugge mag kiezen”
    Gouden 11
    1

Analist Jan Mulder en ex-profvoet­bal­ler Jelle Van Damme stellen Gouden 11-ploeg samen: “Jammer dat ik maar twee spelers van Club Brugge mag kiezen”

Ook Jan Mulder en Jelle Van Damme, ex-profvoetballers bij Ajax en Anderlecht, stellen een Gouden 11-ploeg samen. De Nederlandse analist koos onder meer voor Nicolas Raskin en Hugo Siquet. Twee jonge veulens die het mooie weer maken bij Standard. “Ik zie Raskin echt graag spelen.” Jelle Van Damme kiest Ruud Vormer als kapitein. “Hij is een een echte strijder.” Stel net als Mulder en Van Damme voor morgenavond jouw ploeg samen en maak kans op 10.000 euro.